نرم افزار Cisco Packet Tracer

نرم افزار Cisco Packet Tracer

 

 

cisco packet tracer

معرفی نرم افزار Cisco Packet Tracer

نرم افزار Packet Tracer یک نوع شبیه‌ساز بسیار قوی است که این قابلیت را برای افراد فراهم می‌کند تا آنان به راحتی بتوانند در تعداد نامحدود در شبکه در دستگاه مورد نظر خود ایجاد کنند.

این نرم افزار شبیه‌ساز بدون نیاز به خرید سایر روترها یا سوئیچ‌های مختلف سیسکو (Cisco) شروع به عیب‌یابی می‌کند که همین امر می‌تواند در آموزش صدور گواهینامه‌های شبکه مورد استفاده قرار گیرد. این نرم افزار توسط Cisco Systems ایجاد شده است.

هدف نرم افزار Packet Tracer ارائه ابزاری به دانش آموزان برای یادگیری اصول شبکه و همچنین توسعه مهارت‌های خاص فناوری سیسکو است. با این حال، هیچ‌گاه از این نرم افزار به عنوان جایگزین روترها یا سوییچ‌ها استفاده نمی‌کنند.

اگر حساب Netacad داشته باشید می‌توانید این نرم افزار را به صورت رایگان بارگیری (دانلود) کنید. همانطور که سیسکو (Cisco) می‌گوید بهترین راه برای یادگیری در مورد ایجاد شبکه، استفاده از نرم افزار Cisco Packet Tracer است.

مربیان از Packet Tracer برای نشان دادن مفاهیم پیچیده فنی و سیستم‌های شبکه استفاده می‌کنند. دانش آموزان و دانشجویان می‌توانند از Packet Tracer برای انجام تکالیف خود استفاده می‌کنند و به صورت خودکار یا تیمی با یکدیگر کار کنند.

این نرم افزار بسیار مورد توجه علاقه‌مندان قرار گرفته است و آنان می‌توانند از این نرم افزار برای ایجاد شبکه‌های مفید در دستگاه‌های مختلف استفاده کنند علاوه بر این، نرم افزار Packet Tracer برای افرادی که قصد دارند ایجاد شبکه را به صورت کامل بیاموزند، بسیار مفید است.

نکته: نرم افزار Packet Tracer کاملا و به راحتی بر روی سیستم عامل لینوکس و ویندوز اجرا می‌شود و تا امروزه می‌تواند از زبان‌های مختلفی همچون: انگلیسی، عربی، روسی، آلمانی، پرتغالی، اسپانیایی و فرانسوی و … پشتیبانی کند.

ویژگی های نرم افزار Cisco Packet Tracer :

– دارا بودن یک محیط شبیه سازی بسیار عالی و واقعی ، جهت شبیه سازی سخت افزارهای شبکه

– دارا بودن ایستگاه هایی از قبیل کامپیوتر ، لپ تاپ جهت تعریف سرویس گیرنده ها

– دارا بودن سخت افزارهایی نظیر روتر ، سوئیچ ، هاب ، سرور و …

– امکان تعریف ای پی برای ایستگاه ها و یا استفاده از سرورهای DHCP

– امکان آزمایش انواع مفاهیم مرتبط با وب سرور ، دی ان اس سرور ، دی اچ سی پی سرور و …

Cisco Packet Tracer دارای یک محیط مجازی برای استفاده از انواع ابزارهای مورد کاربرد در شبکه های Lan و یا شبکه های بی سیم با پشتیبانی از انواع مباحث دوره های CCNA است ، به عنوان مثال شما می توانید در محیط شبیه سازی نرم افزار Packet Tracer کامپیوترهایی را به عنوان ایستگاه ها تعریف کنید و با تنظیم IP به صورت استاتیک یا اختصاص آی پی DHCP به هریک از آنان ، وضعیت ارسال و دریافت بسته های داده را در میان آنان آزمایش کنید. در واقع Cisco Packet Tracer یکی از بهترین نرم افزارها جهت تفهیم صحیح مسائل مرتبط با شبکه های سیسکو است.

هدف نرم افزار Packet Tracer چه کسانی هستند؟

هدف اصلی این نرم افزار کمک به دانش آموزان در یادگیری اصول شبکه‌سازی با تجربه عملی و همچنین توسعه مهارت‌های خاص فناوری سیسکو است. علاوه بر این مخاطبانی همچون:

  • مهندسین شبکه
  • دانشجویان CCNA ،CCNA Security و CCNP
  • شبکه‌سازی دانشجویان
  • علاقه‌مندان به شبکه و … می‌باشد.

از آنجایی که پروتکل‌ها فقط به روش نرم افزاری پیاده‌سازی می شوند، این ابزار نمی‌تواند جایگزین Routers یا سوئیچ‌های سخت افزاری شود. جالب اینجاست که این ابزار فقط محصولات سیسکو را شامل نمی‌شود بلکه بسیاری از دستگاه‌های شبکه را نیز شامل می‌شود.

مهندسان ترجیح می‌دهند قبل از اجرای پروتکل‌ها، پروتکل‌های Cisco Packet Tracer را آزمایش کنند. همچنین، مهندسانی که مایل به استفاده از هرگونه تغییر در شبکه تولید هستند، ترجیح می‌دهند از Cisco Packet Tracer برای آزمایش تغییرات مورد نیاز خود استفاده کنند و اگر و فقط اگر همه‌ی کارها مطابق انتظار پیش رفت، اقدام به استقرار (استفاده از نرم افزار) کنند.

ما در آکادمی آنلاین قاسمی این امکان را فراهم نموده ایم تا با سبکی کاملا متفاوت و اصولی شما را از آغاز تا پایان دوره نرم افزار Cisco Packet Tracer همراهی کنیم و موفقیت شما را در این درس شاهد باشیم.
cisco packet tracer, آموزش cisco packet tracer, آموزش شبکه
نوشتهٔ پیشین
ماشین های مجازی VM
نوشتهٔ بعدی
درس تجارت الکترونیک و امنیت شبکه پایه دوازدهم

پست های مرتبط

MCSE

MCSE

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

You cannot copy content of this page

error: Content is protected !!