آموزش تایپ

 

 

تایپ سریع ده انگشتی

 

تایپ ده انگشتی مهارتی است که سرعت کارایی ما را در حین کار با کامپیوتر به شدت افزایش می‌دهد. تایپ ده انگشتی روش اصولی تایپ با صفحه کلیدهای فیزیکی است. در این روش، ما تقریبا از هر ده انگشت دستان خود برای تایپ کمک می‌گیریم و هنگام تایپ به صفحه‌کلید نگاه نمی‌کنیم. انگشتان ما جای حروف را می‌دانند و بدون این که به جای دکمه‌ها فکر می‌کنیم، می‌توانیم آنچه در ذهن داریم را تایپ کنیم.

قطعا برای افرادی که تاکنون تایپ متون مختلفی را انجام نداده اند، یاد گرفتن تایپ ده انگشتی در ابتدای مسیر کمی سخت و کلافه کننده است. با این تفاسیر اما بعد از مدتی تکرار و تمرین این کار برای شما راحت می شود.

برای یادگیری تایپ ده انگشتی کلاس های بسیاری زیادی به صورت آنلاین و حضوری تشکیل می شوند که می توانید با شرکت در آن ها طریقه تایپ ده انگشتی را فرا بگیرید. با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه ممکن است بسیاری از افراد توانایی پرداخت هزینه کلاس را نداشته باشند. خوشبختانه گسترش اینترنت و فراگیری که بین عمومیت مردم داشت باعث شد تا بتوان طریقه تایپ ده انگشتی را از طریق مشاهده ویدیوهای موجود در یوتیوب نیز یاد گرفت.

آموزش تایپ ده انگشتی

 

 

تایپ سریع ده انگشتی

 

در مرحله اول شما باید با قواعد و اصول تایپ ده انگشتی آَشنا شوید. به عنوان یک تایپیست باید به ذهن بسپارید که هر کلمه بر روی کیبورد دقیقا در کجا قرار دارد تا با تکان دادن انگشتان دست خود و بدون نگاه کردن به صفحه کیبورد بتوانید متون مختلفی را تایپ نمایید.

از نظر تایپیست های حرفه ای ده انگشتی، دو کلمه ب و ت نقشی مهم و برجسته را دارند که حتما باید دو انگشت میانی شما بر روی این دو حروف قرار بگیرند. سایر انگشتان دست شما نیز، باید حروف کناری بر روی کیبورد را پوشش دهند تا بتوانید با جابجایی آن ها در سریع ترین زمان ممکن متون مختلفی را تایپ نمایید.

در مرحله دوم تنها نیاز است تا تکرار و تمرین داشته باشید. با به خاطر سپردن جای حروف نیاز است تا شروع به تایپ متون مختلفی در نرم افزار ورد نمایید. یکی از رموز موفقیت در تایپ ده انگشتی این است که به صفحه کیبورد اصلا نگاه نداشته باشید تا سرعت عمل شما بالا برود.

 

طریقه تایپ ۱۰ انگشتی فارسی و انگلیسی

 

فارسی و انگلیسی دو زبان محبوب و پر طرفدار در کشور هستند که روزانه بسیاری از موسسات و افراد سفارشات تایپ متون مختلف به این زبان ها را دارند. از آن جایی که سرعت برای بسیاری از این افراد و موسسات حرف اول را می زند ترجیح می دهند با مجموعه هایی که خدمات تایپ ده انگشتی فوری را ارائه می دهند، همکاری داشته باشند.

طریقه تایپ ده انگشتی به زبان انگلیسی، همچون تایپ فارسی است اما در برخی موارد با یکدیگر تفاوت هایی دارند که باید به آن ها دقت شود. نکته مهمی که بیان کردن آن خالی از لطف نیست، این است که قطعا تایپ ده انگشتی زبان انگلیسی بسیار سخت تر از تایپ ده انگشتی زبان فارسی است.

در تایپ ده انگشتی به زبان انگلیسی باید انگشتان میانی دو دست بر روی دو حرف L و S قرار بگیرند. با قرار گرفتن انگشت بر روی این دو حرف سایر انگشتان دست نیز بر روی سایر حروف قرار می گیرند. دکمه space نیز محل قرار گرفتن انگشتان شست دست می باشد.

ممکن است در ابتدای مسیر، تایپ ده انگشتی به زبان انگلیسی برای شما کمی سخت و کلافه کننده باشد؛ چرا که ممکن است نتوانید جای حروف انگلیسی را به درستی به خاطر بسپارید و یا هیچ تفکیک درستی میان حروف فارسی و یا انگلیسی داشته باشید. برای راحت تر شدن کار بهتر است در ابتدا تایپ ده انگشتی به زبان فارسی را فرا بگیرید و به آن مسلط شوید. بعد از تسلط پیدا کردن بر روی تایپ ده انگشتی فارسی حال نوبت به یادگیری تایپ ده انگشتی به زبان انگلیسی می رسد.

فراموش نکنید تکرار و تمرین کلید موفقیت شماست. برای این که متوجه پیشرفت خود در امر تایپ ده انگشتی شوید، نیاز است تا زمان بگیرید که تایپ یک متن ۱۰۰۰ کلمه ای چقدر به طول انجامیده است. این کار را برای یک ماه انجام دهید تا بتوانید نسبت به عملکرد خود یک شناخت نسبی پیدا کنید.

 

مهارت تایپ ده انگشتی جزء واجبات دنیای اینترنت محسوب می شود و یادگیری آن مزایای بسیاری دارد. 

 مزایای یادگیری تایپ ده انگشتی

سرعت بالای تایپ و صرفه جویی در زمان

می دانید که برای تایپ کردن یک مقاله یا پست الکترونیک نیازمند یک لپ تاپ و کامپیوتر هستید و یکی از ابزاری که شما می توانید با صفحه مانیتور ارتباط برقرار کنید، صفحه کیبورد است.  با افزایش سرعت بیشتر در تایپ کلمات، زمان به اتمام رساندن یک مقاله یا نوشتار کاهش می یابد. این کار باعث صرفه جویی در وقت و همچنین کاهش میزان خستگی می شود.

ایجاد یک شغل

تایپ ده انگشتی علاوه بر اینکه مهارت مهمی در اکثر مشاغل خصوصا مشاغلی مثل برنامه نویسی به شمار می رود، می تواند به خودی خود نقش یک شغل را برای شما ایفا کند. امروزه شرکت های زیادی به دنبال یک تایپیست حرفه ای برای انجام پروژه ها و نوشتن گزارش کارها هستند؛ بنابراین  شما می توانید با تسلط به تایپ ده انگشتی، تایپ کردن را عنوان یک شغل مستقل برای درآمد زایی انتخاب کنید.

افزایش تمرکز

 فکر کنید به دفعاتی که باید به صفحه کلید نگاه کنید تا کلید درست را انتخاب کنید. یا دائما غلط تایپ می کنید و باید به عقب برگشته و نوشته خود را اصلاح کنید. هر بار این اتفاق می افتد، تمرکز شما از بین می رود و حواستان پرت می شود. تایپ ده انگشتی به شما یاد می دهد که هنگام تایپ دقت خود را به جای صفحه کلید روی صفحه نمایش متمرکز کنید.

کاهش ویرایش و غلط‌گیری

اگر زمان خود را صرف نگاه کردن به صفحه کلید کنید، ایرادهای گرامری یا املایی خود را متوجه نخواهید شد تا وقتی که خودتان دوباره متن را بررسی کنید. با آموزش تایپ ده انگشتی هنگام تایپ ایراد خود را روی صفحه کلید خواهید دید و سریعا آنرا اصلاح خواهید نمود.

 

افزایش بهره‌وری

با یادگیری تایپ ده انگشتی، کار و زندگی خود را موثرتر و پربارتر خواهید یافت. ایمیل ها و گزارشات و مکالمات خود در چت ها را با سرعت حرف زدنتان یکی کنید و نتایج این امر را هنگامی که کارهای بیشتری را انجام می دهید ببینید. تایپ ده انگشتی باعث کاهش اسراف زمان و بهره وری بیشتر شده و تایپ کردن را برای شما لذت بخش می کند.

 

کاهش دادن اشتباهات تایپ

در نوشتار بالا اشاره کردیم که در تایپ ده انگشتی نگاه شما باید به صفحه مانیتور باشد. این عمل به کاهش اشتباهات و همچنین افزایش سرعت تایپ کمک زیادی می کند. در واقع نگاه مستقیم به صفحه مانیتور باعث می شود شما بلافاصله پس از اینکه متوجه اشتباه بودن کلمه شدید، با فشردن کلید back space دست به اصلاح آن بزنید. این کار به قدری تکرار می شود که پس از گذشت چند هفته دیگر اشتباهی در نوشتن کلمات رخ نمی دهد.

آموزش سریع و اصولی

آکادمی آنلاین قاسمی با روش های تدریس کاملا متفاوت و شیوا ، بهترین سرفصل ها را برای شما عزیزان گردآوری کرده است تا شما بتوانید برخلاف هزینه های گزاف کلاس های حضوری و آنلاین، یک بار برای همیشه تایپ سریع ده انگشتی را یاد بگیرید و از آن برای بهتر شدن روند کاریتان استفاده کنید.

تاثیر تایپ ده انگشتی در برنامه نویسی

عمومیت مردم بر این باورند که برنامه نویسی صرفا تایپ کردن نیست و نمی توان یک برنامه نویس را یک تایپیست خطاب کرد. در ادامه ما با دلایل ساده و واضح به شما ثابت می کنیم، اولین مهارتی که باید قبل از برنامه نویسی فرا بگیرید، تایپ ده انگشتی است.

تایپ ده انگشتی علاوه بر اینکه سرعت تایپ را افزایش می دهد، باعث همزمانی سرعت تایپ با سرعت فکر کردن شما می شود. در تایپ دو انگشتی که روشی غیر اصولی برای تایپ کردن است، ذهن ما درگیر اصلاح اشتباهاتی می شود که با نگاه کردن ب صفحه کیبورد رخ می دهد. این کار باعث افت سرعت تایپ و فراموشی کد های ایجاد شده در ذهن می شود.

اما استفاده از تایپ ده انگشتی در کد نویسی باعث می شود ما همزمان با فکر کردن، کد ها را تایپ کرده و جلو برویم. از دیگر نکاتی که به تاثیر تایپ ده انگشتی در برنامه نویسی اشاره دارد می شود به افزایش تمرکز بیشتر بر روی کد ها به جای فکر کردن به اشتباهات، حرفه ای شدن در کد نویسی به طوری که در نگاه اول نظر کارفرما را جلب کند و بهبود اعصاب و آرامش در هنگام کد نویسی اشاره کرد.

آموزش تایپ ده انگشتی

نکاتی مهم برای افزایش مهارت تایپ کردن

 

تا می‌توانید تایپ کنید!


همانطور که بارها تاکید کردیم مهم‌ترین عامل برای افزایش مهارت تایپ سریع، تمرین کردن است، پس سعی کنید در هر کجا و هر شرایطی به صورت اصولی تایپ کنید، در مکاتبات روزمره، چت‌ها، تایپ اسناد و…

محل حروف را به ذهنتان بسپرید!


حال که در ابتدای راه هستید سعی کنید تا محل قرارگیری حروف را به خوبی یاد بگیرید، لطفا توجه داشته باشید حروف روی کیبورد به ترتیب الفبا نبوده و برحسب استانداری جهانی مرتب شده‌اند (اصطلاحا به آن کیبورد Qwerty گفته می‌شود) بنابراین باید تلاش کنید جایگاه حروف را روی صفحه‌کلید به خوبی در ذهن بسپرید.

تا حد ممکن از نگاه به کیبورد پرهیز کنید!


اگر می‌خواهید سرعت تایپتان افزایش یابد سعی کنید تا جایی که می‌توانید به صفحه‌کلید نگاه نکنید، هرچند در ابتدای کار امری ناشدنی است، اما به مرور زمان خواهید توانست این مهارت را نیز پیدا کنید.

در ابتدای کار به جای تمرکز روی سرعت، روی دقتتان تمرکز کنید!


شاید هدف شما از مطالعه‌ی این آموزش افزایش سرعت در تایپ بوده است، اما لطفا حواستان را جمع کنید که از دقت غافل نشوید، تایپ سریع ولی پر از غلط به کار شما نخواهد آمد، پس سعی کنید در ابتدای کار دقت تایپ خود را افزایش دهید، به مرور زمان سرعتتان نیز افزایش چشم‌گیری خواهد داشت.

 

تمرکز روی اشتباهات متداول هنگام تایپ!


مطمئنا هر کدام از ما در ابتدای کار اشتباهاتی خواهیم داشت، حتی افراد حرفه‌ای نیز عاری از اشتباه نیستند، به عنوان مثال ممکن است به دلیل سرعت بالا برخی از حروف را عقب و جلو تایپ کنند (مثلا به جای نوشتن کلمه‌ی “سلام” عبارت “سالم” را بنویسند) این موردی است که تقریبا در بسیاری از تایپیست‌های حرفه‌ای نیز به چشم می‌خورد، پس سعی کنید همیشه این موارد را به یاد داشته باشید و روی اشتباهات تایپی خود تمرکز کرده و آن ها را برطرف کنید

 

فشار زیادی به دکمه‌ها وارد نکنید!


این مورد بیشتر بین افراد تازه‌کار به چشم می‌خورد، در ابتدای کار ممکن است دکمه‌ها را خیلی محکم بفشارید، اما لطفا توجه داشته باشید فشردن محکم کلیدها نه تنها سرعت شما را افزایش نمی‌دهد بلکه باعث خستگی انگشتان و در نتیجه کاهش سرعت شما نیز خواهد شد، فشار روی دکمه‌ها باید به قدری باشد که تنها حرف مورد نظرتان تایپ شود و نه بیشتر!

 

طریقه کسب درآمد با تایپ ده انگشتی

با توجه به بازار داغی که این روزها تایپ ده انگشتی دارد، تقریبا عمده خانم های خانه دار رو به یادگیری این نوع تایپ آورده اند تا بتوانند از این طریق به درآمد برسند. قطعا افرادی که هیچ تخصصی نسبت به تایپ ده انگشتی نداشته باشند نمی توانند در مقوله کسب درآمد خیلی موفق عمل کنند؛ چرا که سرعت عمل آن چنانی را برای تحویل سفارشات ندارند.

قبل از پا گذاشتن در این مسیر نیاز است تا در ابتدا طریقه تایپ ده انگشتی را به درستی فرا بگیرید. همان طور که در ابتدای مقاله در ارتباط با آن صحبت شد می توانیدبا آکادمی آنلاین قاسمی در ارتباط باشید.

در صورتی که با طریقه تایپ ده انگشتی آشنا شوید، می توانید در مدت زمانی کوتاه به درآمد زیادی برسید. از مهم ترین مزیت هایی که کسب درآمد با تایپ ده انگشتی دارد در این است که نیازی به حضور فیزیکی در مکانی نیست و می توانید این کار را در محیط منزلتان نیز انجام دهید.

اگر بتوانید به درستی با اصول طریقه تایپ ده انگشتی آشنا شوید و از آن ها در جای درست استفاده کنید، قطعا سرعت عمل شما در مدت زمانی کوتاه به طرز فاحشی افزایش پیدا می کند. افزایش سرعت عمل باعث می شود تا شما بتوانید در روز تعداد کلمات بیش تری را تایپ نمایید.

در صورتی که تجربه زیادی در این زمینه کسب نمایید، می توانید با مجموعه های بیش تری همکاری داشته باشید. طبیعتا همکاری داشتن با مجموعه های مختلف می تواند به شما در کسب درآمد بیش تر کمک کند.

همچنین آکادمی آنلاین قاسمی خبر خوشی برای شما تایپیست های عزیز دارد. تمام عزیزانی که دوره های آنلاین ما را گذرانده باشند و یا علاقه به همکاری با مجموعه ما داشته باشند ، میتوانند به ما ایمیل زده ، رزومه خود را ارسال نمایند و کنار سایر همکاران مجموعه بزرگ آکادمی آنلاین قاسمی مشغول به قعالیت شوند .

♥ما کنار شماییم♥

ما در آکادمی آنلاین قاسمی این امکان را فراهم نموده ایم تا با سبکی کاملا متفاوت و اصولی شما را از آغاز تا پایان دوره تایپ ده انگشتی و اصول آن همراهی کنیم و موفقیت شما را در این درس شاهد باشیم.
آموزش icdl, آموزش آنلاین تایپ سرعتی, آموزش تایپ انگلیسی, آموزش تایپ ده انگشتی, آموزش تایپ سریع ده انگشتی, آموزش تایپ سریع فارسی, آموزش نرم افزار اکسل, آموزش نرم افزار ورد, آموزش نرم افزارهای اداری آفیس, آموزش نکات تایپ, تایپ ده انگشتی, جزوه تایپ ده انگشتی
نوشتهٔ پیشین
آموزش ویرایش عکس با Snagit
نوشتهٔ بعدی
نرم افزار Matrix

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

You cannot copy content of this page

error: Content is protected !!