طراحی سایت- نرم افزار فیگما Figma

طراحی سایت- نرم افزار فیگما Figma

 

 

figma

 

نرم افزارهای ­ طراحی UI و UX گستردگی و تنوع زیادی دارند اما تنها تعداد محدودی از آنها مورد تایید طراحان وب هستند. یکی از این نرم افزارهای قدرتمند فیگما Figma  می باشد .

فیگما چیست؟

 

همانطور که در مقدمه گفته شد برنامه فیگما یک نرم ­افزار برای طراحی UI و UX است. به­‌طور عمومی این برنامه یک نرم ­افزار رایگان و مبتنی بر فضای ابری است که قابلیت نصب بر روی سیستم ­عامل­های ویندوز و مک را دارد و همچنین قابل اجرا بر روی مرورگر نیز می­باشد. تشکیل تیم‌­های چندمنظوره طراحی یکی از قابلیت­هایی است که وجود فضای ابری در این برنامه ایجاد کرده است.

 

تشکیل تیم­ های طراحی یکی از مزایای اصلی استفاده از برنامه فیگما است که می­توان به وسیله آن در وقت و هزینه صرفه جویی و کار طراحی را جذاب و لذت بخش کرد. فیگما همچنین قابلیت کامنت گذاری برای همکاران یک تیم را فراهم می‌­کند و به وسیله آن می‌­توان در پروفایل همکاران وارد و صفحه مانیتور آنها را مشاهده کرد.

 

فیگما-figma

 

 

مزایای نرم افزار فیگما چیست؟

 

فیگما به عنوان یک ابزار طراحی Ui، قابلیت‌های فراوانی برای پدید آوردن یک رابط کاربری عالی در اختیارتان قرار می‌دهد. در این بخش، قصد داریم برایتان توضیح دهیم که دلیل اهمیت یادگیری فیگما برای طراحان UI چیست و شما را با مزایای آن آشنا کنیم.

فیگما یک نرم‌افزار برداری است: Figma ابزاری برای طراحی برداری و بسیار مقیاس‌پذیر است. این موضوع برای پروژه‌های فردی و همچنین تلاش‌های گسترده تیمی، کاربرد دارد. طراحی مبتنی بر مرورگر به اندازه کافی هوشمند است که می‌تواند در هنگام کار باعث صرفه‌جویی در کار شما شود و حتی اگر لحظه‌ای اتصال به اینترنت قطع شود، می‌توانید به محض وصل شدن ادامه کار خود را انجام دهید.

سریع و قدرتمند: فیگما همراه با ویژگی‌های طراحی موردعلاقه شما به علاوه اختراعات بی‌نظیری مانند ابزار Arc و شبکه‌های برداری، به شما کمک می‌کند تا ایده‌های خود را به واقعیت، تبدیل کنید. برایان هاگرتی، مدیر ارشد طراحی در توییتر درباره نرم‌افزار طراحی Figma این‌گونه اظهار نظر کرده است: “فیگما سریع است. پرونده‌ها همیشه به‌روز هستند. به اشتراک گذاشتن طرح‌ها در سازمان آسان است، بنابراین همکاری آسان است”

قابل اجرا بر روی انواع سیستم عامل‌ها

در زمان نصب این نرم‌افزار با هیچ‌گونه محدودیتی روبرو نخواهید شد. به عبارتی بهتر، تفاوتی ندارد که شما از چه سیستم عاملی استفاده می‌کنید، به هر حال نصب این ابزار با موفقیت انجام می‌شود. شما می‌توانید فیگما را حتی بر روی گوشی اندرویدی و یا iOS خود نیز نصب کنید و از کار کردن با آن لذت ببرید!

مجهز به ابزارهای گوناگون

شاید این دیدگاه برایتان ایجاد شده باشد که به دلیل تحت وب بودن فیگما، ممکن است کم و کاستی‌هایی در قابلیت‌های آن وجود داشته باشد. جالب است بدانید که فیگما ابزارهای بسیار متنوعی دارد که می‌توانید برای به تصویر کشیدن ایده‌هایتان از آن استفاده کنید. وجود آپشن‌ها و گزینه‌های مختلف در این برنامه، سبب شده تا کاربران بتوانند راحت‌تر از آن استفاده کنند.

آنلاین بودن فیگما

یکی دیگر از مزایای فیگما، آنلاین بودن آن است. درواقع استفاده از این برنامه بر روی مرورگر وب نیز امکان‌پذیر است. حتی اگر در شرایطی قرار گرفتید که اینترنت در اختیارتان نبود، امکان کار کردن به صورت آفلاین بر روی فایلی که قبلا باز کرده‌اید نیز میسر است.

استفاده و نصب سریع و آسان

استفاده از این نرم‌افزار به قدری آسان است که معمولا اگر با برنامه‌های گرافیکی دیگر کار کرده باشید، خیلی زود چگونگی انجام پروژه‌ها با استفاده از فیگما را نیز یاد می‌گیرید. همچنین سرعت بالای این نرم‌افزار، سبب پرطرفدار شدن آن شده است.

امکان انجام کارهای تیمی

از آنجایی که طراحی رابط کاربری یک سایت، کار یک نفر نیست و معمولا به صورت گروهی انجام می‌شود، فیگما می‌تواند گزینه مناسبی برای انجام کارهای تیمی باشد. درواقع این برنامه به گونه‌ای طراحی شده که بتوانید هم‌گروهی‌هایتان را به پروژه اضافه کنید و از نظرات آن‌ها نیز استفاده کنید. لازم به ذکر است که سطح دسترسی و اختیارات، قابل تنظیم هستند. بنابراین اگر نخواهید کسی تغییراتی در طراحیتان اعمال کند، می‌توانید فقط اجازه تماشا و بیان نقطه نظرات را بدهید. این قابلیت کمک می‌کند تا مدیریت انجام پروژه‌ها نیز راحت‌تر شود و اختلافات و هرج و مرج‌های احتمالی از تیم شما دور بماند!

مجهز به سیستم طراحی مقیاس‌پذیر

شما با استفاده از سیستم طراحی مقیاس‌پذیر، می‌توانید هر اندازه که بخواهید به سازمان یا کسب و کار موردنظرتان امکان دسترسی به پروژه بدهید. این امر، به مدیریت و کنترل بهتر برنامه‌ها، کارها و طراحی‌های شما کمک می‌کند.

 

امکان آپلود و اشتراک‌گذاری آسان

با استفاده از فیگما، این امکان برایتان فراهم می‌شود هر نوع فایلی که موردنظرتان است را با همکاران خود اشتراک‌گذاری کنید. امکان آپلود آرت بورد با دیگران بسیار راحت است و آن‌ها می‌توانند تنها با یک کلیک، فایل‌ها را ببینند و از محتوای آن‌ها باخبر شوند.

طراحی نمونه‌ های اولیه

نمونه‌سازی اولیه طرح‌ها در حین انجام پروژه در محیط فیگما، فرایندی آسان را به‌خود اختصاص می‌دهد؛ بدین ترتیب،‌شما می‌توانید بیش‌تر به آزمایش مفاهیم بپردازید و توسعه بهبودیافته‌تری در پروژه‌تان داشته باشید. در فیگما، همه چیز به ساخت یک طرح بصری خلاصه می‌شود و همه عناصر به هم متصل هستند، موضوعی که باعث می‌شود تا طراحان تعامل و انیمیشن‌های لازم را خودشان انتخاب کنند.

این نرم‌افزار همچنین بر Responsive بودن و ظاهر طرح در گوشی‌های هوشمند نیز تأکید دارد، بنابراین می‌توانید طرح خود را به شکلی مورد بررسی قرار دهید که در زندگی واقعی و از سوی مخاطبان، به نظر می‌رسد.

آپدیت مداوم

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های فیگما نسبت به سایر ابزارهای مربوط به حوزه طراحی UI، آپدیت مداوم و همیشگی آن است. این امر موجب می‌شود تا همواره به‌روزترین برنامه‌ها و قابلیت‌ها در دسترستان قرار بگیرد و روز به روز فرآیند طراحی برایتان لذت‌بخش‌تر شود.

 

figma

ویژگی‌های طراحی Figma چیست؟

باید بر اساس شرایط خود، طراحی کنید. Figma تنها پلتفرمی است که ویژگی‌های طراحی قدرتمندی را گردهم آورده است.

طراحی آسان برای وب

Figma برای آینده وب ساخته شده است. به همین دلیل ویژگی‌هایی را خواهید دید که در دیگر نرم‌افزارها وجود ندارد. قابلیت طرح‌های قوس فوری در این نرم‌افزار وجود دارد که می‌توانید با استفاده از ابزار Arc به راحتی ساعت‌ها، صفحه‌های تماشا یا نمودارهای دایره‌ای را طراحی کنید.

طراحی پاسخگو با طرح‌بندی خودکار

این امکان در این نرم‌افزار وجود دارد که لیست‌ها می‌توانند به صورت خودکار، مرتب شوند. هم‌چنین امکان تغییر سایز اندازه متن نیز به صورت خودکار وجود دارد. طراحی از توسعه صحبت می‌کند؛ بدین منظور که تنظیمات padding، جهت و فاصله Auto Layout مستقیماً به کد تبدیل می‌شوند و این مزیت، کار را برای توسعه‌دهندگان تا حد زیادی آسان کرده است.

 

چه کسانی از Figma استفاده می‌کنند؟

 

نرم‌افزار طراحی گرافیک فیگما یکی از قدرتمندترین نرم‌افزارها در زمینه طراحی گرافیک است، این نرم‌افزار یک نسخه رایگان برای استفاده طراحان قرار داده است که همه می‌توانند از این نرم‌افزار به صورت کاملا رایگان استفاده کنند، بنابراین به تمامی افرادی که در زمینه‌های مختلف گرافیک و طراحی کار می‌کنند، حتی طراحان سایت، پیشنهاد می‌شود که حتما یک بار این ابزار فوق‌العاده را تست کنند.

به طور کلی، افرادی که به‌صورت تیم‌ همکاری می‌کنند، بیشتر از نرم‌افزار فیگما استقبال می‌کنند. سایر ابزارهای طراحی و نمونه‌سازی فاقد این ویژگی اصلی برای استفاده در پروژه‌های همکاری هستند. این ویژگی به تنهایی می‌تواند باعث صرفه‌جویی در وقت طراحان و اجرای روان پروژه‌ها شود.

 

ما در آکادمی آنلاین قاسمی این امکان را فراهم نموده ایم تا با سبکی کاملا متفاوت و اصولی شما را از آغاز تا پایان دوره طراحی سایت- نرم افزار فیگما Figma همراهی کنیم و موفقیت شما را در این درس شاهد باشیم.
FIGMA, آموزش آنلاین نرم افزار فیگما, آموزش طراحی سایت, آموزش طراحی سایت فرانت, آموزش نرم افزار فیگما, طراح UI/UX, طراحی با فیگما, طراحی سایت حرفه ای, نرم افزار فیگما
نوشتهٔ پیشین
طراحی سایت-Django
نوشتهٔ بعدی
طراحی سایت- اصول طراحی UI/UX

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

You cannot copy content of this page

error: Content is protected !!