طراحی سایت با WordPress

طراحی سایت با وردپرس

 

یک روزه سایتتو بساز !!

معرفی وردپرس

با یکی از بهترین نرم افزار های تولید محتوای به روز دنیا برای طراحی سایت آشنا شوید.

نرم افزار مدیریت محتوای وردپرس ، wordpress ابزاری برای ایجاد یک وب‌سایت است که به زبان php نوشته شده است. تمامی افراد می‌توانند، این نرم‌افزار را به صورت رایگان دانلود و برای مدیریت تولید محتوای وب‌سایت خود، از آن استفاده کنند.

در واقع وردپرس یک بستر عالی برای انواع وب سایت‌ها، از وب سایت‌های وبلاگ نویسی گرفته تا وب سایت‌های تجارت الکترونیکی و یا وب سایت‌های تجاری، طراحی سایت داروخانه ، فروشگاه ، کتابخانه آنلاین، مجلات خبری، ورزشی، هنری بسیار قدرتمند است. همان‌ گونه که مشاهده می‌کنید، وردپرس یک نرم‌افزار مدیریت محتوای همه کاره است.

♥ همین حالا با آموزش های آکادمی آنلاین قاسمی سایت خود را بسازید! ♥

 

آموزش وردپرس

 

وردپرس چیست؟

وردپرس (WordPress) یک نرم افزار اوپن سورس(open source) است که توسط آن می‌توانید وب سایت، وبلاگ یا اپلیکیشن بسازید. ویژگی اوپن سورس بودن این امکان را به کاربر میدهد که به کدها دسترسی داشته باشد. به بیان دیگر وردپرس یک سیستم مدیریت محتواست که از قالب های زیادی تشکیل شده است و کاربر بدون داشتن دانش اولیه برنامه نویسی میتواند یک سایت طراحی کند. در سال ۲۰۰۴ اولین نسخه از وردپرس منتشر شد. در سال ۲۰۰۵، توسعه‌ی وردپرس از حالت شخصی بیرون آمد و این امکان فراهم شد که همه‌ی برنامه ‌نویسان وب بتوانند در توسعه‌ی آن نقشی ایفا کنند. نتیجه‌ی این تغییرات، CMS قدرتمندی است که در طراحی سایت ها نقش زیادی ایفا میکند.

مزایای وردپرس برای طراحی سایت

۱. رایگان بودن

مهم‌ترین و اصلی‌ترین ویژگی و مزیت وردپرس، رایگان بودن آن است. یعنی شما می‌توانید صفر تا صد طراحی سایت با وردپرس را بدون اینکه هزینه‌ای بابت استفاده از این نرم‌افزار پرداخت کنید، انجام دهید.

لازم به ذکر است که اکثر سرویس‌های سایت‌ساز و نرم‌افزارهای مشابه، در ازای دریافت هزینه مشخصی اجازه طراحی سایت را به شما می‌دهند. این مسئله باعث می‌شود که کاربران بیشتر به استفاده از وردپرس که یک سیستم رایگان است ترغیب شوند.

۲. منعطف بودن

شما در وردپرس به راحتی می‌توانید از افزونه‌ و قالب‌های مختلف برای طراحی سایت خود استفاده کنید. این مسئله انعطاف پذیری بالای وردپرس را نشان می‌دهد. منعطف بودن این سرویس سایت‌ساز باعث می‌شود که شما با استفاده از افزونه و ابزارهای مدیریتی مختلف، هم طراحی سایت را به شکل راحت انجام دهید و هم بتوانید مدیریت بهتری را بر روی سایت خود داشته باشید.

۳. سادگی در استفاده

استفاده از WordPress بسیار راحت است و تمامی افراد (حتی افرادی که تا به حال از آن استفاده نکردند) به راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند. یکی دیگر از دلایلی که موجب محبوبیت بیش از پیش وردپرس می‌شود، همین سادگی در استفاده کردن از آن است.

در میان طیف گسترده‌ای از سیستم‌های مدیریت محتوا، وردپرس به عنوان محبوب‌ترین CMS جهت طراحی سایت شناخته می‌شود؛ زیرا دارای قابلیت‌های کاربردی بسیاری است که با استفاده از آنها می‌توانید وب سایت خود را به صورت رایگان طراحی کنید

زبان برنامه‌نویسی وردپرس

وردپرس توسط زبان برنامه‌نویسی PHP نوشته شده است و از دیتابیس MySQL بهره می‌گیرد. البته زبان‌های برنامه‌نویسی مختلفی همچون CSS و HTML نیز بهره گرفته اما توسعه آن با PHP بوده است.

آموزش طراحی سایت با وردپرس

کاربردهای وردپرس

وبلاگ مهم‌ترین ویژگی همه‌ی بلاگ‌ها این است که مرتب در آن‌ها مطالب و مقالات جدید بارگذاری می‌شود. بنابراین وردپرس گزینه خوبی برای وبلاگ ها هستند.
فروشگاه اینترنتی شما می‌توانید با نصب یک افزونه وردپرس فروشگاهی، سایت وردپرسی خود را تبدیل به یک فروشگاه وردپرسی کنید.
وب سایت شرکتی وب سایت‌های شرکتی که معمولاً از چند صفحه برای معرفی کسب و کارها تشکیل می‌شوند، به راحتی با وردپرس قابل ایجاد شدن هستند.
وب سایت نمونه‌کار شما میتوانید برای نمایش نمونه کارهای خود در زمینه های مختلفبا استفاده از وردپرس یک سایت ایجاد کنید.
تالار گفتگو تالارهای گفتگو وب سایت‌هایی هستند که کاربران در آن‌ها می‌توانند در مورد موضوعات مختلف گفتگو کرده و به سوالات یکدیگر پاسخ دهند. این وب سایت‌ها به راحتی با وردپرس قابل ساخت هستند.

 

 مهم‌ترین مزایای طراحی سایت با وردپرس :

  • متن باز بودن (امکان ایجاد تغییرات و شخصی سازی)
  • کاملا رایگان و بدون هزینه
  • رابط کاربری آسان و کاربر پسند
  • عدم نیاز به آشنایی با دانش برنامه نویسی و کد نویسی
  • امکان طراحی سایت چند زبانه با وردپرس
  • انعطاف پذیری
  • امکان نصب افزونه‌های مختلف
  • سرعت و امنیت بالا
  • امکان پیاده سازی آسان فاکتورهای مرتبط با بهینه سازی موتورهای جستجو
  • ارائه قالب‌ها و گزینه‌های مختلف جهت طراحی خلاقانه سایت

 

طراحی سایت با جوملا یا وردپرس

جوملا (Joomla) مانند وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای رایگان و متن باز است که برای راه اندازی وب سایت مورد استفاده قرار می‌گیرد. ساختار و رابط کاربری جوملا در مقایسه با وردپرس، کمی پیچیده است و از حیث بهینه سازی سئو برای موتورهای جستجو نیز گزینه چندان مناسبی نیست. در حالی که کار با وردپرس بسیار آسان بوده و بهترین CMS برای بهینه سازی سئو سایت شناخته می‌شود. با این حال جوملا و وردپرس دو رقیب جدی در عرصه طراحی وب سایت هستند اما وردپرس در مقایسه با جوملا یک سیستم مدیریت محتوای ساده‌تر و کاربردی‌تری است که هر شخص مبتدی و حرفه‌ای قادر به کار با آن خواهد بود. در حالی که کار با جوملا تا حدی به دانش برنامه نویسی نیاز دارد و تنها برای راه اندازی وب سایت‌های تخصصی مناسب است.

 

آموزش طراحی سایت با وردپرس

طراحی سایت با کدنویسی و وردپرس چه تفاوتی دارد؟

مهارت طراحی سایت به روش برنامه نویسی چه فرقی با طراحی سایت از طریق وردپرس دارد؟

در روش طراحی سایت از طریق کدنویسی، می بایست هرجزئی از سایت با کد خلق یا تولید شود. در ساخت یک صفحه وب با برنامه نویسی، از کدهای استانداردی استفاده می شود که مرورگرها می توانند آن را پردازش کنند. طراحی وب در این روش با تعیین استراکچر (HTML)، ظاهر (CSS)، عملکرد (JavaScript) و ارتباط آن با دیتابیس (PHP + MySQL) هر عنصر، صورت می گیرد.

در نقطه مقابل، آموزش ساخت کامل سایت با وردپرس قرار دارد که در این روش، از یک CMS استفاده می کنید. منظور از CMS، یک نوع نرم افزار است که به طور کامل بستر راه اندازی یک سایت ماژولار را برای شما فراهم می کند. بدین معنا که شما می توانید بدون نیاز به دانش فنی در برنامه نویسی، از طریق نصب افزونه ها و قالب و با کمک این پلتفرم، نسبت به انتشار محتوا، ساخت صفحات، هدر و فوتر و غیره اقدام کنید.

 

  • بخش نوشته ها در وردپرس

وارد پیشخوان وردپرس می شوید. از منوی سمت راست، تمام امکانات قالب برای انتشار محتوا، دیزاین قالب و کار با پلاگین ها و نصب و تنظیمات آن قرار داده شده اند. اولین بخش، مربوط به انتشار محتوا است که می توانید آن را در قالب نوشته یا برگه انجام دهید. هرکدام از این موارد، یک نوع پست تایپ هستند که می توانید به طور مجزا برای آن تنظیماتی را درنظر بگیرید.

در منوی نوشته ها، چهار زیر منو وجود دارند :

  • همه نوشته ها: در این بخش، لیست تمام نوشته هایی که تاکنون ایجاد کرده اید، نمایش داده می شود.
  • افزودن نوشته: در این بخش، به صفحه ویرایش نوشته ها هدایت می شوید که بخش های مختلفی برای انتشار محتوا قرار داده شده است. از تعیین عنوان گرفته تا باکس محتوا، بخش تعیین زمان انتشار و دسته بندی، تعیین تصویر اصلی صفحه. همچنین شما می توانید گزینه دیزاین صفحات را در این بخش با صفحه سازها مشاهده کنید.
  • دسته ها: در این بخش، دسته بندی مقالات نوشته های شما تعیین خواهد شد.
  • برچسب ها: در این بخش از آموزش طراحی سایت با وردپرس، برچسب هایی که برای محتواهای خود درج کرده اید، نمایش داده می شوند.

 

  • تنظیمات عمومی وردپرس

در این بخش، برخی تنظیمات مهم برای عملکرد و سئو سایت درنظر گرفته شده اند که عبارتند از:

  • عمومی: شما می توانید در این بخش، تنظیمات مربوط به تایتل سایت، آدرس URL، آدرس ایمیل، نقش کاربری پیشفرض کاربر پس از ثبت نام، زبان و زمانبندی سایت تعیین می شوند.
  • نوشتن: در این قسمت می توانید برای حالت دیفالت پست های خود یک دسته بندی انتخاب نمایید. همچنین تنظیماتی برای ارسال نوشته از طریق ایمیل قرار داده شده است.
  • خواندن: در این بخش می توانید تنظیمات مربوط به وردپرس برای تعیین صفحات اصلی و وبلاگ، تعداد پست های نمایشی در هر صفحه و از همه مهم تر، قابلیت ایندکس شدن سایت توسط گوگل را تغییر دهید.
  • گفتگو: تنظیمات متعددی در این بخش قرار داده شده اند که غالبا مربوط به بخش کامنت ها و تعامل با مخاطب می باشد. از اطلاع رسانی Pingback گرفته تا تنظیمات مربوط به نمایش کامنت ها، کنترل کامنت های اسپم و غیره.
  • رسانه: در این بخش می‌توانید سایز تصاویری که در کتابخانه وردپرس شما از هر فایل تصویری ایجاد می شوند را تعیین نمایید.
  • پیوند یکتا: یک بخش مهم از آموزش طراحی سایت با وردپرس مربوط به پیوندهای یکتا می باشد. در این حالت شما می توانید برای تعیین ساختار URL لینک های خود اقدام کنید.

آموزش طراحی سایت با وردپرس

ویژگی های وردپرس

در آموزش طراحی سایت با وردپرس مهم است بدانید که چه قابلیت‌ها و فیچرهایی باعث شده‌اند تا امروزه وردپرس سیستم عامل ۴۲ درصد از وب سایت‌های دنیا باشد. در پاسخ باید گفت:

  • انعطاف پذیری

فرقی نمی‌کند چه نوع سایتی می‌سازید، شما می‌توانید با وردپرس انواع پلتفرم‌های فروشگاهی، شرکتی، خبری، وبلاگی، شخصی و غیره را ایجاد کنید.

  • امنیت

وردپرس توسط بنیادی به همین نام توسعه داده شده است که به صورت مداوم با آپدیت‌های جدید بروزرسانی می‌شود. اگر سری به ورژن‌های وردپرس بزنید، مشاهده می‌کنید که هرماه حداقل ۱ مرتبه این پلتفرم بروزرسانی شده‌ است.

  • یوزر فرندلی

محیط وردپرس بسیار ساده و در عین حال زیبا طراحی شده است. این پلتفرم به بیش از ۷۰ زبان مختلف دنیا ترجمه شده و آموزش‌های بسیار زیادی در سطح وب برای کار با آن ارائه شده‌ است.

  • سرعت بالا

اگر به صورت اصولی آموزش طراحی سایت با وردپرس را مشاهده کنید، می‌توانید همواره سرعت بالایی را در طراحی سایت‌های خود داشته باشید. وردپرس سیستم عاملی است که می‌تواند با طراحی استاندارد، جلوگیری از به کاربردن اِلمان‌های اضافی، استفاده از هاست قدرتمند و قالب‌های تمیز و دیگر ترفندها، سرعت خوبی را برای بارگذاری ارائه کند.

  • ورد پرس قالب و پلاگین های متعدد دارد

در حدود ۹۲۰۰ قالب و ۶۰۰۰۰ پلاگین (سال ۲۰۲۲) برای این پلتفرم ساخته شده است که می‌تواند بخش اعظم نیاز کاربران را برای راه اندازی هر پلتفرمی برطرف کند. قابل ذکر است که شما می‌توانید با یادگیری زبان برنامه نویسی وردپرس یعنی PHP و سایر زبان‌های وب مانند HTML و CSS و جاوا اسکریپت، اقدام به طراحی پلاگین و قالب نموده و درآمدزایی کنید.

طراحی سایت با وردپرس یا html

Html مخفف عبارت Hyper-Text Markup Language بوده و نوعی زبان نشانه گذاری است که به منظور طبقه بندی عناصر مختلف در صفحات وب سایت مورد استفاده قرار می‌گیرد. html در واقع ساختار کلی و اساسی سایت را ایجاد می‌کند که برای کار با آن باید از دانش و مهارت کافی برنامه نویسی و کد نویسی بهره مند باشید. در صورتی که کار با وردپرس بسیار راحت و آسان است و به دانش خاصی نیاز ندارد. به طور کلی برای انتخاب طراحی سایت با وردپرس یا html باید به نیازها و قابلیت‌های موردنیاز خود توجه داشته باشید. اما در حالت کلی از html برای راه اندازی وب سایت‌های ساده و ایستا استفاده می‌شود که به آپدیت‌های مکرر نیازی ندارند اما اگر می‌خواهید وب سایت خود را دائما به روزرسانی کنید باید وردپرس را به عنوان سیستم مدیریت محتوای سایت‌تان انتخاب نمایید. با این حال وردپرس در مقایسه با html قابلیت‌ها و امکانات بیشتری را ارائه می‌دهد و هر شخصی به راحتی می‌تواند با آن کار کند.

حتما به آموزش های ما در قسمت طراحی سایت- فرانت اند – HTML/CSS  سر بزنید.

افزونه های وردپرس

افزونه یا پلاگین در واقع نرم افزارهای کوچکی هستند که میتوانند سایت شما را توسعه دهند و امکاناتی در اختیار شما قرار دهند. در ادامه برخی از مهمترین افزونه های وردپرس معرفی شده اند:

  1. افزونه Jetpack
  2. افزونه Word fence Security
  3. افزونه Google Analytics for WordPress
  4. افزونه Yoast
  5. افزونه Akismet
  6. افزونه Elementor
  7. افزونه WPForms
  8. افزونه UpdraftPlus
  9. افزونه Optimole
  10. افزونه WP Rocket
  11. افزونه Redirection

قالب وردپرس

قالب وردپرس ابزاری برای تغییر چیدمان و طرح‌بندی وب سایت شماست. ابزار قالب این امکان را به شما میدهد ظاهر سایت خود شامل طرح، تایپوگرافی، رنگ و سایر عناصر طراحی را سفارشی کنید.

برخی از مهم ترین صفحه سازها در آموزش طراحی سایت با وردپرس :

  • المنتور: این صفحه ساز که با عنوان Elementor نیز شناخته می شود، در سال ۲۰۱۶ ساخته شده و به عنوان برترین صفحه ساز سایت های وردپرسی در جهان شناخته می شود.
  • ویژوال کامپوزر: این افزونه اولین بار در سال ۲۰۱۱ منتشر شد. هرچند Visual Composer زودتر از المنتور عرضه شده اما Elementor توانست با ارائه روش های بصری، سرعت و بهینه سازی های بهتری را ارائه داده و کاربران بیشتری را جذب خود کند.

مخزن وردپرس

به بخش مرکزی وردپرس که ارائه‌دهنده قالب‌ها و افزونه‌های وردپرس (Plugins) است، مخزن وردپرس می‌گویند. هر فردی می‌تواند از این مخزن جهت دانلود افزونه‌ها و قالب‌ها استفاده نماید. افزونه‌های کاربردی وردپرس به شما کمک می‌کنند تا سایت مورد نظر شما به بهترین نحو پاسخگوی نیازهای کاربران باشد. برای ورود به مخرن وردپرس کلیک کنید.

 

آموزش طراحی سایت با وردپرس

انتخاب نام و ثبت دامنه (Domain)

اولین مرحله در طراحی سایت با وردپرس یا هر سیستم مدیریت محتوای دیگر، انتخاب نام و ثبت دامنه است که در واقع پایه و اساس وب سایت شما را تشکیل می‌دهند. انتخاب نام مناسب برای وب سایت به عنوان مهم‌ترین مرحله در راه اندازی آن شناخته می‌شود زیرا نام وب سایت، هویت اصلی آن است و کاربران با سرچ کردن نام یک سایت در مرورگر می‌توانند به آن دسترسی پیدا کنند. نام وب سایت شما می‌تواند نام شرکت و یا برندتان باشد که آدرس سایت یا دامنه را تشکیل می‌دهد؛ به عنوان مثال دامنه وب سایت ما Webcade.ir است که با سرچ این آدرس در مرورگر خود می‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید.

پس از انتخاب نام وب سایت وردپرسی، نوبت به ثبت قانونی دامنه می‌رسد که برای انجام این کار باید از طریق وب سایت‌های معتبر ثبت کننده دامنه اقدام کنید.  هر کشور دارای دامنه اختصاصی است که «.ir» دامنه کشور ایران بوده و بسیاری از وب سایت‌های ایرانی با این دامنه ساخته شده‌اند. شما می‌توانید برای ثبت سایت خود با این پسوند به وب سایت www.nic.ir مراجعه کنید. اما دامنه‌های محبوب دیگری همچون .com، .net و .org نیز وجود دارند که انتخاب آنها به نوع وب سایت شما بستگی دارد اما دامنه .com نسبت به سایر دامنه‌ها مرسوم‌تر و پرکاربردتر است. دامنه ها در کل انواع مختلفی دارند که کاملا بسته به نوع کسب و کار شما و حتی لوکیشن شما متفاوت هستند مانند ORG که سازمانی  است و به هر اداره یا سازمان خاص مانند سازمان سنجش در ایران تعلق میگرد .

خرید سرویس میزبانی سایت یا هاستینگ (Hosting)

پس از انتخاب نام مناسب و ثبت دامنه سایت، برای ثبت و ذخیره سازی اطلاعات سایت به خرید یک سرویس میزبانی احتیاج دارید تا بتوانید دیتاها و محتویات وب سایت خود را در آن ذخیره نمایید. سرویس‌های هاستینگ دسترسی کاربران به وب سایت شما را از هر نقطه دنیا امکان پذیر می‌سازند. بنابراین خرید سرویس میزبانی نیز مرحله مهمی در فرآیند طراحی سایت با وردپرس محسوب می‌شود که در واقع زیرساخت آن را شکل می‌دهد. شرکت‌های بسیاری وجود دارند که ارائه دهنده سرویس‌های هاستینگ برای وب سایت‌ها هستند. اما برای خرید سرویس میزبانی خود حتما باید یک شرکت معتبر را انتخاب کنید تا برای ثبت اطلاعات وب سایت خود در آن به مشکل برنخورید. یک شرکت معتبر ارائه خدمات هاستینگ باید از جهات مختلفی همچون سرعت، پشتیبانی، منابع سخت افزاری، امنیت و البته قیمت دارای امتیاز بالایی باشد. بنابراین پیش از خرید هاست برای وب سایت خود حتما به این موارد توجه داشته باشید.

 

مواد لازم برای طراحی سایت با وردپرس!

موارد مورد نیاز برای طراحی سایت با WordPress عبارتند از:

  • آشنایی با فضای وب
  • انتخاب نام مناسب برای وب سایت، خرید دامنه و میزبانی وب (هاست)
  • نصب وردپرس و آشنایی با رابط کاربری آن
  • انتخاب یک قالب وردپرسی مناسب بر اساس نوع فعالیت وب سایت
  • انتخاب مهم‌ترین افزونه‌های کاربردی وردپرس برای سایت
  • ساخت صفحات اصلی سایت
  • ایجاد وبلاگ در سایت، تولید محتوا و سئو

 

مزایای طراحی سایت با وردپرس: عدم نیاز به ویرایش کد

وردپرس یک سیستم خودگردان است و به نرم افزار ویرایش HTML (مانند Adobe Contribute یا Dreamweaver) نیازی ندارد. شما به راحتی می‌توانید یک صفحه یا پست وبلاگ جدید ایجاد کنید، متن را قالب بندی کنید، تصاویر را بارگذاری کنید (و آن‌ها را ویرایش کنید)، اسناد، فایل‌های ویدئویی و گالری تصاویر و… را آپلود کنید، بدون اینکه نیازی به HTML یا نرم افزار FTP اضافی باشید.

مزایای طراحی سایت با وردپرس: سئوی خوب

کدهای وردپرس بسیار تمیز و ساده هستند. بنابراین موتورهای جستجو به‌راحتی می‌توانند محتوای یک سایت را بخوانند و آن را ایندکس کنند. علاوه بر این، هر صفحه، پست و تصویر می‌تواند کلمات کلیدی، توضیحات و عنوان متا تگ خاص خود را داشته باشد و برای کلمات کلیدی خاص بهینه شود و امکان بهینه سازی دقیق موتور جستجو را فراهم کند. همچنین می‌توانید از برچسب‌ها برای ایندکس بهتر در زمینه بهینه سازی موتور جستجو استفاده کنید.

 

مزایای طراحی سایت با وردپرس: توسعه امکانات سایت با استفاده از پلاگین‌ها

آیا می‌خواهید تقویم رویداد، گالری ویدئو، Twitter Feed، Facebook Fan Box و موارد دیگر را به سایت خود اضافه کنید؟ وردپرس این امکان را از طریق افزونه‌هایی فراهم کرده است که اکثر آن‌ها رایگان هستند و یا قیمت بسیار مناسبی دارند. شما به راحتی می‌توانید با چند کلیک ساده، پلاگین‌های وردپرس را بر روی سایت خود نصب کرده و از امکانات آن‌ها استفاده کنید.

مزایای طراحی سایت با وردپرس: امکان تعیین دسترسی‌های مختلف برای کاربران

به عنوان مدیر یک سایت وردپرس، می‌توانید چندین کاربر را برای اداره‌ی وب سایت تعیین کنید و سطح دسترسی و قابلیت‌های مختلفی را به هر فرد اختصاص دهید.

 

ما در آکادمی آنلاین قاسمی این امکان را فراهم نموده ایم تا با سبکی کاملا متفاوت و اصولی شما را از آغاز تا پایان دوره طراحی سایت با WordPress همراهی کنیم و موفقیت شما را در این درس شاهد باشیم.
wordpress, آموزش طراحی سایت با وردپرس, آموزش ورد پرس از مقدماتی, ایجاد برگه در وردپرس, ایجاد نوشته در وردپرس, تغییر نسخه PHP سایت وردپرسی, سئوی سایت وردپرسی, طراحی سایت با ورد پرس, کار با وردپرس, نحوه نصب وردپرس, نصب افزونه وردپرس, ورد پرس, وردپرس, وردپرس پیشرفته
نوشتهٔ پیشین
طراحی سایت با HTML/CSS
نوشتهٔ بعدی
اصول SEO

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

You cannot copy content of this page

error: Content is protected !!