سیستم های قابل اطمیـنان – Reliable systems

 

 

reliable systems

سیستم های قابل اطمینان-Reliable systems به طور مداوم عملکردهای مورد نظر خود را در شرایط مختلف انجام می دهند و در عین حال خرابی ها را به حداقل می رسانند.

از آنجایی که اینترنت بسیار فراگیر است، ما تقریباً مسلم می دانیم که سیستم هایی که روزانه استفاده می کنیم به طور قابل اعتماد کار می کنند. با نگاهی به تاریخ، فقط اینترنت نیست که قابلیت اطمینان آن مهم بوده است.

قابلیت اطمینان در زمینه فناوری چیست؟

قابلیت اطمینان طبق تعریف «کیفیت قابل اعتماد بودن یا عملکرد مداوم خوب» است. شاید بتوانیم این تعریف را به صورت زیر ترجمه کنیم:

۱- توانایی یک سیستم، دستگاه یا جزء تکنولوژیکی برای انجام مداوم و قابل اعتماد عملکردهای مورد نظر خود در شرایط مختلف در طول زمان.
۲. انعطاف پذیر بودن سیستم در برابر تعاملات غیرمنتظره یا اشتباه توسط کاربران/سیستم های دیگر که با خود در تعامل هستند.

۳. سیستم تحت شرایط مورد انتظار عملکرد خود و در صورت بارگذاری غیرمنتظره و یا اختلالات عملکرد رضایت بخشی دارد.

۴. البته موارد فوق یک دیدگاه فوق العاده مختصر از قابلیت اطمینان است، و با گذشت زمان، همانطور که سیستم ها با تغییر تکنولوژی تغییر می کنند، این تعریف کم و زیاد می شود.

چه چیزی باعث می شود نرم افزار قابل اعتماد شود؟

ساختن نرم افزار Reliable یک کار یکباره نیست، بلکه تعهدی مداوم به کیفیت و بهبود مستمر است. با این حال، برخی از مؤلفه‌های کلیدی وجود دارد که در صنعت برای قابل اعتماد کردن نرم‌افزار استفاده می‌شوند:

تکرار داده ها
توزیع بار در ماشین ها
عملکرد و اطمینان از مقیاس پذیری سیستم.
برنامه ریزی ظرفیت.
بسیاری از سیستم‌های مدرن می‌توانند به صورت خودکار با بارهای پیش‌بینی‌شده مقیاس شوند و به آن مقیاس خودکار می‌گویند. این یک فرآیند خودکار است که به صورت پویا تعداد منابع، مانند سرورها یا ماشین‌های مجازی را در پاسخ به تقاضاهای تغییر حجم کار تنظیم می‌کند. هنگامی که نیازهای ترافیک یا پردازش افزایش می‌یابد، مقیاس خودکار به طور خودکار منابع اضافی را برای مدیریت بار فراهم می‌کند. برعکس، زمانی که تقاضا کاهش می‌یابد، برای بهینه‌سازی کارایی هزینه، منابع را کاهش می‌دهد.

متریک و هشدار خودکار

 

قابلیت اطمینان پایه‌ای است که اعتماد کاربر بر آن بنا می‌شود، سپر محافظ در برابر خرابی‌های پرهزینه، و جواهری در تاج شهرت نجومی است. این نیروی خاموش است که در دسترس بودن، انعطاف پذیری سیستم شما در برابر ناملایمات و قابل پیش بینی بودن را حتی در زمان بروز چالش ها تضمین می کند. این یک تعهد به سیستم‌های مهندسی است که در آزمون زمان مقاومت می‌کنند، به کاربران صادقانه خدمت می‌کنند و با چشم‌انداز همیشه در حال تکامل فناوری سازگار می‌شوند. این چراغی است که تضمین می‌کند سیستم‌های ما در برابر طوفان قرار می‌گیرند و پایه‌ای قابل اعتماد و تزلزل ناپذیر برای خدمات و تجربیاتی که ارائه می‌دهیم فراهم می‌کند.

این فقط یک ملاحظات طراحی نیست؛ این قولی است که ما به کاربران و ذینفعان خود می دهیم و به آنها اطمینان می دهیم که اعتماد و رضایت آنها را در ذهن ایجاد کرده ایم.

ما در آکادمی آنلاین قاسمی این امکان را فراهم نموده ایم تا با سبکی کاملا متفاوت و اصولی شما را از آغاز تا پایان دوره سیستم های قابل اطمیـنان – Reliable systems همراهی کنیم و موفقیت شما را در این درس ، شاهد باشیم. 
نوشتهٔ پیشین
سیستم های توزیع شده – Distributed systems

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

You cannot copy content of this page

error: Content is protected !!