ایدیوس Edius از مقدماتی تا پیشرفته

ایدیوس Edius از مقدماتی تا پیشرفته

 

 

Edius

 

 

معرفی نرم افزار EDIUS 

 

این نرم‌افزار جهت ادیت یا تدوین تصویر، فیلم، عکس و صدا میباشد که برای کامپیوتر طراحی شده است، نرم افزار EDIUS یک نرم افزار ویرایش چند منظوره و سریع ترین نرم افزار غیر خطی در دسترس میباشد. از نظر تدوینگرها برنامه ادیوس یکی از بهترین و برترین نرم افزارهای گرافیکی محسوب میشود.

در واقع ادیوس یکی از نرم افزارهای ساده و سریع میکس و تدوین فیلم میباشد که در سراسر جهان میلیون ها کاربر از مزایای آن بهره مند می شوند. نرم افزار ادیوس از کیفیت های بسیاری مانند HD , 3D , 4K , SD و غیره پشتیبانی می کند. 

 

نرم افزار ادیوس از گذشته تاکنون به واسطه رابط کاربری مناسب و موتور رندر قوی و همینطور امکانات کاملی که برای تدوین حرفه ای در اختیار مخاطبین خود قرار میداده است در فضاهای مختلف حرفه ای مانند شرکت های سینمایی و صدا و سیما و آتلیه های عروسی مورد استفاده قرار گرفته است.

 

سرعت بالای این نرم افزار در حین کار با آن برتری دیگر این نرم افزار نسبت به نرم افزارهای مشابه است همچنین تغییراتی که روی فیلم ها در نرم افزار ادیوس انجام می شود، به صورت مستقیم بازبینی می شود. یکی از مهمترین برتری های نرم افزار ادیوس نسبت به سایر نرم افزارهای تدوین فیلم، این است که  در هنگام کار با این نرم افزار به رندر کردن پروژه نیازی نیست.

 

 

قابلیت های نرم افزار ادیوس

 

  • محیط کاربری ساده
  • امکان ذخیره فیلم در فرمت های مختلف
  • قرار دادن افکت های حرفه ای بر روی فیلم
  • امکان نورپردازی فیلم
  • امکان درج زیرنویس بر روی فیلم و ویرایش آن

 

ویژگی‌های نرم افزار ادیوس

 

۱_رابط کاربری مناسب با امکان دسترسی سریع به انواع ابزارهای ویرایشی

 

۲_میکس، مونتاژ و انجام انواع اعمال ویرایشی روی فرمت‌های مختلف ویدئویی با پشتیبانی از جدیدترین فناوری‌ها و استانداردهای کیفیتی

 

۳_سازگاری کامل با آخرین سخت‌افزارها و درنتیجه سرعت عملکرد بسیار بالای نرم‌افزار

 

۴_پشتیبانی از آخرین فناوری‌های به‌کاررفته در انواع دوربین‌های تصویربرداری

 

۵_قابلیت تثبیت‌کننده‌ی تصاویر

 

۶_ویرایش صدای پیشرفته

 

۷_اعمال انواع افکت‌ها روی تصاویر

 

۸_قابلیت ساخت منوهای حرفه‌ای برای دیسک‌های ویدئویی و رایت مستقیم روی DVD و Blu-Ray

 

۹_امکان تبدیل فرمت‌های ویدئویی به یکدیگر

 

 

ویژگی ها و امکانات نرم افزار EDIUS

 

نرم افزار EDIUS یکی از ساده ترین، حرفه ای ترین و سریعترین نرم افزارهای تدوین و میکس فیلم است. این نرم افزار به طور گسترده در شرکت های فیلم سازی و تبلیغاتی و همچنین سازمان هایی مانند صدا و سیما مورد استفاده قرار می گیرد.

ازدیگر ویژگی های این نرم افزار امکان پشتیبانی از انواع فرمت های ویدیویی مانند Full HD ،HD ،۸k ،۴K و SD است. همچنین می توان به انواع افکت ها، تنظیم کنتراست، انواع نورپردازی ها و… اشاره کرد. 

 

 

Edius

تفاوت ادیوس نسبت به نرم‌افزارهای مشابه

 

از بزرگترین برتری های ادیوس نسبت به نرم‌افزارهای مشابه تدوین عدم نیاز به رندر کردن پروژه در هنگام کار با آن است. یعنی هنگام کار با نرم افزار ادیوس نیازی به رندر کردن ندارید. و فقط در هنگام خروجی گرفتن این کار را انجام می دهید. و البته زمان رندر کردن یا خروجی گرفتن بسیار بالا است. نرم افزار ادیوس با انواع مختلف کارت­های کپچر و سخت‌افزارهای تدوین مربوط به Canopus به‌خوبی کار می‌کند.

با به‌کارگیری این سخت‌افزارها کار آیی ویرایش هم‌زمان افزایش می‌یابد. محیط کار نرم افزار ادیوس به بخش‌های مختلفی تقسیم می‌شود که هدف هر قسمت به صورت مجزا تعیین شده است. در ابتدا نرم‌افزار از کاربردرخواست می‌کند. تا مشخصات یک پروژه مانند فرمت و سایز همراه با فرمت صدا را مشخص کند. سپس نرم‌افزار به صورت پیشرفته بنا بر تنظیمات کاربر، محیط را برای او آماده می‌کند.

در نرم افزار ادیوس تغییراتی که در فیلم صورت می‌گیرد به صورت مستقیم قابل بازبینی است. در طی ویرایش فیلم، ابزارهایی در نظر گرفته شده است. که کاربر می‌تواند با این ابزارها، حالت و صحنه‌ی نمایش فیلم را به صورت کامل ویرایش نماید. تنظیمات نور در نرم‌افزار یکی از مهم‌ترین عواملی است که شرکت سازنده به آن توجه ویژه‌ای نموده است. ابزارهای نورپردازی در نرم‌افزار به صورت پیشرفته در نظر گرفته شده. و با استفاده از فیلترهای رنگی موجود می‌توانید جلوه‌های ویژه‌ی متعددی را به فیلم و یا کلیپ خود اضافه کنید. میکس چند فایل ویدئویی همزمان در نرم‌افزار امکان‌پذیر است.

 

مقایسه‌ی Premiere و Edius

مقایسه برتری این دو نرم افزار نسبت به هم بصورت کلی کار اشتباهی میباشد، زیرا که هر دو نرم افزار از ویژگیهای منحصربفردی برخوردار هستند و هر کدام در بخش هایی دارای قدرت هستند.

بعد از عرضه ادیوس، بدلیل سرعت بالا در محیط کار و رندر، کاربران زیادی تمایل به آن نشان دادند زیرا که در همان زمان در پریمیر محیط کاربری کند و رندر بسیار کند بود که البته کمپانی Adobe برای عقب نماندن از دور قدرت سریعا اقدام به رفع حدودی این مشکلات در پریمیر کرد.

از طرفی نرم افزار پریمیر یک نرم افزار بسیار قدرتمند با آپشن های بسیار زیادی میباشد که بغیر از تدوین تصویر و صدا میتوان عملیات جلوه های ویژه تصویری را در آن انجام داد و ضمنا قابلیت اتصال همزمان به نرم افزارهای دیگر Adobe مثل نرم افزار های After Effects, Photoshop و Audition را دارد.

ما در آکادمی آنلاین قاسمی این امکان را فراهم نموده ایم تا با سبکی کاملا متفاوت و اصولی شما را از آغاز تا پایان دوره ایدیوس Edius از مقدماتی تا پیشرفته همراهی کنیم و موفقیت شما را در این درس شاهد باشیم.
آموزش Edius, آموزش آنلاین Edius, آموزش افترافکت, آموزش پریمیر, آموزش تدوین فیلم با ادیوس, آموزش نرم افزار ادیوس, نرم افزار ادیوس
نوشتهٔ پیشین
آموزش نرم افزارهای کاربردی ویندوز
نوشتهٔ بعدی
نرم افزار Revit

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

You cannot copy content of this page

error: Content is protected !!