درس تولید محتوای الکترونیک و برنامه سازی پایه دهم

 

 

درس تولید محتوای الکترونیک و برنامه سازی پایه دهم

 

 

درس تولید محتوای الکترونیک و برنامه سازی پایه دهم

دوره تحصیلی:
دوره دوم آموزش متوسطهفنی حرفه ایصنعتگروه برق و رایانهشبکه و نرم افزار  رایانهپایه دهم

معرفی رشته

رشته تولید محتوای الکترونیکی یکی از رشته های فنی کامپیوتر و زیرمجموعه خدمات است که فارغ التحصیلان این رشته توانایی طراحی و توسعه پروژه هایی با محتوای آموزشی و تبلیغاتی را به صورت چندرسانه ای خواهند داشت.

 

سطح آموزشی مهارت ها

در این دوره تحصیلی مهارت های لازم در کار کردن با برنامه ها و زبان های برنامه نویسی، Visual Basic،Photoshop،Flash  captivate ،Maya ،Premiere ،Audition ،office به دست می آید.

 

 

درس تولید محتوای الکترونیک و برنامه سازی پایه دهم

 

تولید محتوای الکترونیک و برنامه سازی عنوان یکی از کتاب های درسی می باشد که در فنی و حرفه ای تدریس می شود. کتاب تولید محتوای الکترونیک و برنامه سازی دومین کتاب کارگاهی می باشد که در مخصوص رشته های فنی حرفه ای چون رشته شبکه و نرم افزار رایانه می باشد. این مقاله به خوبی به معرفی کتاب رشته شبکه و نرم پرداخته است. بعد از مطالعه این مقاله نسبت به مباحث موجود در کتاب تولید محتوای الکترونیک و برنامه سازی ، تدریس آن، اهمیت آن در کنکور و …. اطلاعات زیادی کسب کرده اید.

 

کتاب درسی تولید محتوای الکترونیک و برنامه سازی دهم مخصوص کدام رشته می باشد؟ 

کتاب تولید محتوای الکترونیک و برنامه سازی در دوره دوم متوسطه پایه دهم : کتاب تولید محتوای الکترونیک و برنامه سازی مخصوص دانش آموزان رشته شبکه و نرم افزار رایانه گروه برق و رایانه شاخه ی فنی و حرفه ای می باشد، در نتیجه از کتاب تولید محتوای الکترونیک و برنامه سازی به عنوان کتاب تخصصی رشته برق و رایانه یاد می شود.

 

فهرست-کتاب-درسی-تولید-محتوای-الکترونیک-و-برنامه-سازی

 

پودمان های کتاب تولید محتوای الکترونیک و برنامه سازی پایه دهم شامل موارد زیر است :

 

پودمان اول: طراحی گرافیکی

پودمان دوم: طراحی محتوای الکترونیک

پودمان سوم: تولید چندرسانه ای

پودمان چهارم: حل مسائل ساده

پودمان پنجم: حل مسائل شرطی

 

 

پودمان پنجم: عنوان «حل مسائل شرطی» دارد که در ابتدا هنرجویان با انواع عملگرها آشنا شده و سپس دستورات محاسباتی
و شرطی را در برنامه های خود به کار می برند و با آنها پروژه های ساده ایجاد می کنند.

 

 

پودمان های کتاب درسی تولید محتوای الکترونیک و برنامه سازی دهم 

 

کتاب تولید محتوای الکترونیک و برنامه سازی از ۵ پودمان تشکیل شده است و هر پودمان دارای زیر عنوان ها و یا واحد های یادگیری متعددی می باشند. حجم کلی این کتاب ۲۷۴ صفحه است که مباحث هر پودمان و موضوع آن ها به قرار زیر می باشد.

 

پودمان اول : پودمان اول کتاب تولید محتوای الکترونیک و برنامه سازی پایه دهم  طراحی گرافیکی  می باشد. این پودمان از دو واحد یادگیری ۱ و واحد یادگیری ۲ تشکیل شده است. واحد یادگیری ۱ به بیان شایستگی کار با ابزارهای ساده گرافیکی و واحد یادگیری ۲ به بیان کار با ابزار های پیشرفته گرافیکی پرداخته است. این پودمان تقریبا از ۶۹ صفحه تشکیل شده است.

 

پودمان دوم : پودمان دوم کتاب تولید محتوای الکترونیک و برنامه سازی پایه دهم  طراحی محتوای الکترونیک می باشد. این پودمان از دو واحد یادگیری تشکیل شده است که واحد یادگیری ۳ تحت عنوان شایستگی سناریونویسی، تصویربرداری و کلیپ سازی است و واحد یادگیری ۴ به بیان شایستگی ساخت پوسته گرافیکی متحرک پرداخته است. این پودمان از صفحه ۶۹ شروع می شود و تا صفحه ۱۱۵ ادامه دارد.

 

پودمان سوم : پودمان سوم کتاب تولید محتوای الکترونیک و برنامه سازی پایه دهم تولید چند رسانه ای می باشد. این پودمان مانند سایر پودمان های موجود در این کتاب از دو واحد یادگیری تشکیل شده است که هر واحد به موضوع منحصر به فردی اشاره دارد. به عنوان مثال اولین واحد یادگیری موجود در این پودمان و یا پنجمین واحد یادگیری موجود در این کتاب به بیان شایستگی تولید محتوای الکترونیک پرداخته است و واحد یادگیری ششم تحت عنوان شایستگی آزمون سازی و تولید چندرسانه ای می باشد. حجم این پودمان تقریبا ۵۰ صفحه خواهد بود.

 

پودمان چهارم : پودمان چهارم کتاب تولید محتوای الکترونیک و برنامه سازی پایه دهم  حل مسائل ساده  می باشد. شایستگی حل مسئله و کار با IDE موضوع واحد یادگیری ۷ می باشد و موضوع واحد یادگیری ۸، شایستگی کار با انواع داده ها، دریافت و نمایش آن ها می باشد. این پودمان از صفحه ۱۶۳ شروع می شود و تا صفحه ۲۱۳ ادامه دارد.

پودمان پنجم : پودمان پنجم کتاب تولید محتوای الکترونیک و برنامه سازی پایه دهم   به بیان حل مسائل شرطی پرداخته است. شایستگی کار با عملگرهای ریاضی، مقایسه ای و منطقی موضوع واحد یادگیری ۹ موجود در این پودمان و شایستگی کار با ساختار شرطی واحد یادگیری ۱۰ موجود در این پودمان می باشد. این پودمان تقریبا از ۶۰ صفحه تشکیل شده است.

 

 

برای آموزش کامل این کتاب نرم افزارهای  زیر را بر روی رایانه خود نصب نمایید تا بتوانید پروژه‌های کتاب درسی را انجام دهید

دانلود نرم افزار ایلاستریتور (Adobe Illustrator)

دانلود نرم افزار سوئیش (SWiSH Max)

دانلود نرم افزار اسنجیت (SnagIt)

دانلود نرم افزار کپتیویت (Adobe Captivate)

دانلود نرم افزار فارسی نویسی لیمون پارسی نگار (Leomoon Parsi Negar)

دانلود نرم افزار ویژوال استادیو (Microsoft Visual Studio)

 

 

AdobeCaptivate

نرم افزار Adobe Captivate یکی از قوی ترین نرم افزار های تولید فایل های آموزشی در جهان است که تولید شرکت بزرگAdobe می باشد. این نرم افزار قابلیت تولید فایل های آموزشی با فرمت HTML فلش و … را دارا ست. توسط این نرم افزار می توان آموزش های الکترونیکی و مجازی قدرتمندی به صورت چند رسانه ای و تعاملی وجود آورد. این نرم افزار بسیار پر کاربرد در ساخت فایل های آموزشی، تمامی امکانات را برای کسانی که می خواهند به تهیه برنامه های آموزشی بپردازند فراهم می کند.

یکی از امکانات ویژه این نرم افزار امکان فیلم برداری از دسکتاپ با کیفیت بسیار بالا می باشد. همچنین می توانید با اضافه کردن صدا از طریق میکروفون یا توضیحات متنی از طریق نرم افزار آن را کامل نمایید. یکی دیگر از قابلیت های بسیار عالی این نرم افزار این است که شما می توانید فایل های متنی و مالتی مدیای خود را با فرمت های گوناگون با یکدیگر ترکیب کرده و در قالب فایل آموزشی در آورید. فرمت هایی مثل    HTML، فلشSWF  و همچنین تصاویر گرفته شده از کار با چند نرم افزار را در کنار یکدیگر قرار داده و با اضافه کردن توضیحات، آموزش کار با نرم افزار های مختلف را بسازید. اطلاعات خاص نظیر علوم مختلف، شرایط جغرافیایی، آب و هوا ، ویژگی های توریستی شهرها و.. در قالب فایل های HTML در کنار یکدیگر قرار دهید و دایره المعارف اختصاصی بسازید.

Camtasia Studio

قابلیت تولید آسان فیلم های آموزشی، نمایشی و سایر جریان های آنلاین و امکانات بی شمار و بی پایان؛  همچنین قابلیت ویرایش و افزایش ویدئو های خود از طریق نوشته ها، عنوان ها و نسبت ها، بزرگ و کوچک کردن تصاویراز ویژگیهای بارز این نرم افزار است.  تنظیمات بخش های ویرایشی این نرم افزار آنقدر بالاست که تقریباً تمامی نیازهای کاربران را برآورده می کند. خروجی های متنوع از قبیل Flash, QuickTime و سایر فرمتهای رایج، ضبط تمام عناصر و داده های ارائه شده توسط پاورپوینت و …… ازمزایای بالای این نرم افزار است.

Snagit 

حتما همه شما میدانید بدون شک و تردیدی برنامه Snagit ساخت شرکت Techsmith  تغریبا یکی از بهترین  و بی نظیر ترین نرم افزار ها در مورد عکس برداری از صفحه نمایش  سیستم های کامپیوتری و رایانه ها میباشد. این برنامه یک ویرایشگر قدرتمند برای ویرایش تصاویر دارد  که کار با این برنامه  را ساده  و لذت بخش تر می کند. با این حال  نرم افزار Snagit میتواند تا حدودی هم از صفحه نمایش فیلم برداری کند از دیگر  امکانات جالب و منحصر به فرد این نرم افزار دانست.

قدرت های اصلی این نرم افزار ، در هنگام فیلم برداری مشخص می شود. این نرم افزار می تواند در حین فیلم برداری، صدای کلیک ماوس را هم شبیه سازی کند. و یا صدا را از میکروفن یا خروجی ویندوز بر روی فیلم ضبط کند. اگر در حال تهیه یک فیلم آموزشی از یک نرم افزار باشید، Snagit می تواند حرکات ماوس را HighLight کند تا بیشتر به چشم بیاید.همچنین بعد از ذخیره عکس یا فیلم از صفحه نمایش، توسط Snagit امکان اضافه کردن افکت های مختلف و ویرایش آنها وجود دارد.در مجموع، نرم افزار  Snagit بهترین نرم افزار برای ایجاد یک کاتالوگ آموزشی به صورت عکس، و یا تهیه فیلم آموزشی از یک نرم افزار است.

ویژگی های دیگر نرم افزار Snagit:

گرفتن عکس از محیط های نرم افزاری
• گرفتن فیلم از محیط های نرم افزاری
• جدا کردن متن از تصویر و تبدیل اون به فرمت های قابل ویرایش متنی
• جدا کردن عکس از صفحات وب
• تصب یه چاپگر مجازی
• ویرایشگر قوی توی تهیه تصاویر آموزشی مورد استفاده در کتابها
• تبدیل فایل های تصویری به یکدیگر گزینه های برنامه snagit

PROSHOW
ProShow Gold یک ابزار قدرتمند و محبوب در زمینه ایجاد اسلایدشوهای حرفه‌ای است. این نرم‌افزار توسط شرکت Photodex Corporation توسعه داده شده است و به کاربران امکان می‌دهد تا عکس‌ها، ویدئوها، موسیقی و افکت‌های جذاب را در قالب اسلایدشوهای زیبا و شگفت‌انگیز برای مخاطبان خود ایجاد کنند.
کاربرد اصلی این نرم‌افزار، ایجاد اسلایدشوهای خاطره‌انگیز برای مناسبت‌ها، مسافرت‌ها، جشن‌ها و هر رویداد دیگر مرتبط با تصاویر و ویدئوها است. این نرم‌افزار، امکانات و ابزارهای متنوعی را برای تنظیم زمان نمایش، انتقال و افکت‌های ترنزیشن بین عکس‌ها و ویدئوها، در اختیار کاربران قرار می‌دهد؛ همچنین با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانیم، اسلایدشوهای خود را در شبکه‌های اجتماعی یا سایت‌های اشتراک‌گذاری ویدئوها به اشتراک بگذاریم.

مهم ترین خصوصیات نرم افزار ProShow Producer:

 

– ساخت انواع فرمت های خروجی، مانند فایل اجرایی و یا ویدیو

– افکت های متوع و بسیار زیبا با طرح های آماده – امکان اتوران سازی برای لوح های فشرده (مثل سی دی و…) – قابلیت افزودن موسیقی و صوت به اسلایدها

– قابلیت اضافه کردن و قرار دادن متن بر روی تصاویر

ما در آکادمی آنلاین قاسمی این امکان را فراهم نموده ایم تا با سبکی کاملا متفاوت و اصولی شما را از آغاز تا پایان دوره درس تولید محتوای الکترونیک و برنامه سازی پایه دهم همراهی کنیم و موفقیت شما را در این درس شاهد باشیم.
آموزش تولید محتوا, آموزش سی شارپ کتاب تولید محتوای الکترونیک و برنامه سازی پایه دهم, آموزش نرم افزارهای کتاب درس تولید محتوای الکترونیک و برنامه سازی پایه دهم, درس تولید محتوا پایه دهم, درس تولید محتوای الکترونیک و برنامه سازی پایه دهم, دروس هنرستان رشته کامپیوتر, دروس هنرستان فنی حرفه ای, معلم خصوصی برای درس تولید محتوای الکترونیک و برنامه سازی پایه دهم
نوشتهٔ پیشین
مفاهیم اولیه و پایه ویندوز
نوشتهٔ بعدی
توسعه برنامه سازی و پایگاه داده پایه یازدهم

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

You cannot copy content of this page

error: Content is protected !!