نرم افزارهای کاربردی ویندوز

 

بگذارید تا با یک مثال ساده توضیح بدهیم. در اکثر مواقع وقتی یک ماشین نو خریداری میکنیم به دنبال نصب آپشن های اضافه برای آن هستیم مثلا ضبط، روکش صندلی ، دزدگیر و … اما چرا ؟! دلیل آن این است که استفاده بسیار راحتتر و تجربه بهتری از ماشین خود داشته باشیم .

در دنیای کامپیوتر نیز همین ماجرا صادق است .

وقتی ویندوز نصب میکنید احتیاج است تا برای راحتتر شدن کارهایتان اقدام به نصب نرم افزارهای کاربردی کنید .

ما در آکادمی آنلاین قاسمی درس به درس ، نکته به نکته تمامی نرم افزارهای کاربردی ویندوز را معرفی و تدریس کرده ایم .

 

نرم افزارهایی که در ادامه معرفی می کنیم، از ضروری ترین و پرکاربردترین نرم افزارها هستند. البته نه به این معنا که هر کاربری پس از نصب ویندوز، قرار است از تمامی آن ها استفاده کند.

در ادامه به معرفی برخی از این نرم افزارهای کاربردی برای ویندوز۷/۸/۱۰/۱۱ میپردازیم:

 

بهترین نرم افزار های کاربردی بعد از نصب ویندوز

 

مرورگرها 

 

امروزه مرورگرها، بخش جدا نشدنی از تجربه کاربری به شمار می روند؛ اما در این میان مهم است که در میان گزینه های موجود، مرورگری ایمن با سهولت استفاده و سرعت بالا را انتخاب کنید.

 

نرم افزارهای کاربردی ویندوز

 

 

 

مرورگر Google Chrome

 

مرورگر Google Chrome

مرورگر Chrome یکی از بهترین نرم افزارهای مرور وب برای هر کامپیوتری است. Google Chrome کاملاً رایگان و در دسترس کاربران Android ، Linux ، Mac و Windows است. Chrome میلیونها برنامه افزودنی را ارائه می دهد ، بنابراین نیازی نیست از مرورگر خود خارج شوید.

 

فضای ذخیره سازی ابری: Google Drive

 

اگر شما هم از سرویس ابری استفاده میکنید، ما به شما گوگل درایو (Google Drive) و وان درایو (One Drive) ماکروسافت را پیشنهاد میکنیم. گوگل درایو با دارا بودن ۱۵ گیگ حافظه مشترک بین جیمیل (Gmail) و گوگل فوتوز (Google Photos) به صورت رایگان به شما خدمات میدهد. وان درایو با دارا بودن ۵ گیگ فضای ذخیره سازی رایگان، هماهنگی خوبی با محصولات مایکروسافت مانند ویندوز و آفیس دارد.

عملکرد گوگل درایو به این صورت است که خیلی آسان میتوانید فایل های خود را با دیگران به اشتراک بگذارید؛ چه به صورت درایو فلش، چه به صورت تنظیم پوشه های مشترک. اگر ویندوز رایانه شخصی شما ۱۰ باشد، وان درایو روی سیستم عامل شما نصب است. اما گر از نسخه های دیگر ویندوز استفاده میکنید، میتوانید گوگل درایو را از لینک زیر دانلود کنید.

 

مرورگر قدرتمند Firefox

 

مرورگر قدرتمند Firefox

 

مرورگر Firefox نیز شایسته قرار گرفتن در این لیست است و بدون شک جزو نرم افزار های ضروری ویندوز  می باشد. مرورگر فایرفاکس دارای بسیاری از ویژگی های داخلی است که می تواند باعث بهتر شدن وبگردی شما شود. نکته جالب در مورد Firefox این است که مجهز به یک ماینر تبلیغاتی داخلی و رمزنگاری است.

 

VLC Media Player

 

نرم افزار ضروری رایانه

 

نرم افزار VLC یکی از بهترین پخش کننده های رسانه ای رایگان برای همه نوع سیستم عامل مانند Android ، Windows ، Mac و Linux است. برنامه کاملاً رایگان است و ویژگیهای زیادی دارد. ویژگی هایی که شما با سایر دستگاه های پخش رسانه ای مقایسه نمی کنید. Vlc برای پخش فیلم ، و آهنگ بسیار مهم است. Vlc بهترین راه حل است زیرا بسیاری از ویژگی های ویرایش صدا و فیلم را ارائه می دهند.

 

 

مایکروسافت آفیس

 

مایکروسافت آفیس

 

اگر در مورد کسب و کار صحبت کنیم ، نام مجموعه نرم افزاری آفیس سر زبان ها است. حتی یک دانشجو برای انجام پروژه های مختلف به Office احتیاج دارد. MS Office نیز رایگان نیست اما هیچ کس از نسخه پرداخت شده استفاده نمی کند زیرا نسخه کرک خور به راحتی در اینترنت موجود است. بنابراین ، این  یکی نرم افزار های مورد نیاز و ضروری در ویندوز شما است. این مجموعه دارای نرم  افزارهای متعددی است از جمله :

 

  • Word- Excel-Access-Powerpoint-Publisher-Onenote-Visio

 

بهترین آموزش نرم افزارهای اداری آفیس را از آکادمی آنلاین قاسمی بخواهید . درس به درسنکته به نکته با شماییم .

 

مدیر دانلود رایگان

 

مدیر دانلود رایگان

 

ابزار دانلود کننده Google Chrome کافی نیست و شما به مدیر دانلود خوب برای دسک تاپ خود نیاز دارید. Free Download Manager یکی از بهترین نرم افزارهای رایگان مدیریت دانلود برای سیستم شما است. این مدیر دانلود بارگیری تورنت را ارائه می دهد ، بنابراین نیازی به نرم افزار تورنت برای بارگیری از تورنت نیست. Free Download Manager برای همه نسخه های Windows موجود است.

 

 

ویرایشگر تصویر: Paint.NET

 

دانلود نرم افزار کاربردی

 

نرم افزار های ویرایشگر تصویر بسیار زیاد هستند. احتمالا همه شما با فتوشاپ آشنا هستید؛ فتوشاپ ابزار مناسبی برای برای ویرایش عکس ها میباشد. اما در اینجا ما به شما Paint.NET را پیشنهاد میکنیم؛ زیرا:

  • حجم بسیار کمتری نسبت به دیگر برنامه ها دارد
  • بسیار قدرتمند تر از دیگر برنامه ها است
  • محیط کاربا آن اصلا شلوغ و گیج کننده نیست
  • دارا بودن پلاگین های زیاد برای توسعه قابلیت های این نرم افزار

این نرم افزار به شما کمک میکند براحتی نور و رنگ تصاویر را تغییر دهید، تصاویر قدیمی را روتوش کنید، شکل و متن مدنظر خود را براحتی بر روی تصویر اضاف کنید، سایز تصاویر خود را تغییر دهید و …

 

اسکرین شات: ShareX

 

نرم افزارهای کاربردی ویندوز

 

گرفتن اسکرین شات از ویندوز کاربردهای مختلفی دارد. شیرایکس با قابلیت روشهای مختلف ضبط، ویراستار قدرتمند تعبیه شده، و…  است  نرم‌افزار ShareX نه‌تنها ابزار اسکرین‌شات برجسته‌ای برای ویندوز است بلکه امکان اشتراک‌گذاری فایل‌های یکسان را هم می‌دهد. این نرم‌افزار سبک قابلیت‌هایی مثل ضبط متن، اسکرول اسکرین‌شات، ضبط صفحه‌ی نمایش و ساخت گیف را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

 

نرم‌افزار share x

 

۷Zip

 7Zip

 

۷zip  بایگانی کننده پرونده و نرم افزار باز کردن فایل های فشرده در ویندوز است. با استفاده از این نرم افزار می توانید انواع فایلهای فشرده شده را در یک سیستم استخراج کنید. همچنین می توانید فایل ها و تصاویر را در قالب های مختلفی فشرده سازی کنید. این مهمترین و ضروری ترین نرم افزار برای هر کاربر ویندوز و کامپیوتر است. که برای فشرده سازی فایلهای خود یکی دیگر از قدرتمندترین نرم افزار ها نرم افزار WinRAR می باشد.

 

WinRAR

نرم‌ افزار WinRAR برای عموما برای فشرده‌سازی فایل‌های دارای حجم بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به حجم بسیار بالای فایل‌های می‌توانید با استفاده از این ابزار کاربردی به تسهیل مدیریت اطلاعات کمک کنید. قابلیت رمزگذاری فایل‌ها هم یکی دیگر از قابلیت‌های کاربردی این نرم افزار است. در حال حاضر بسیاری از فایل‌هایی که در سایت‌های مختلف بارگذاری شده‌اند؛ فرمت RAR دارند.

 

Keynote

 

Keynote

 

این یکی از بهترین نرم افزارهای یادداشت برداری ویندوز است که می توانید از طریق رایانه خود استفاده کنید. Keynote به کاربران اجازه می دهد تا یادداشت ها را یادداشت کرده و آنها را سازماندهی کنید. بنابراین ، اگر شما چند کار دارید ، پس حتماً به Keynote احتیاج خواهید داشت.

 

Dropbox

 

Dropbox

 

ذخیره کردن اطلاعات مفید در “ابر” یک اتفاق روزمره است. Dropbox پنج  گیگابایت فضای ذخیره سازی رایگان را فراهم می کند که می توانید با معرفی آن به دوستان ، آن را افزایش دهید. بهترین قسمت در مورد Dropbox این است که برنامه ای را برای هر دستگاه اصلی ارائه می دهد ، بنابراین می توانید به فایل های خودر در هر مکانی دسترسی داشته باشید.

 

Folder Lock

 

نرم افزار ضروری قفل پوشه رایانه

 

Folder Lock بهترین نرم افزاری است که برای مخفی کردن تمام پرونده های مهم شما است. این ابزار اساساً یک طاق محافظت شده با رمز عبور را در اختیارتان قرار می دهد که می توانید مهمترین فایل ها و پوشه های خود را ذخیره کنید.

 

 

Sumatra PDF

 

نرم افزار ضروری رایانه

 

Sumatra Pdf برای همه کاربران ویندوز رایگان است. نرم افزار Sumatra Pdf بسیار سبک (۴ مگابایت) است. با سوماترا ، pdf ، epub ، ebook ، XPS و قالب های زیادی را در ویندوز مشاهده می کنید. این برنامه کاملاً رایگان و بدون هیچ گونه ksoi آزمایشی است.

بهترین گزینه برای خواندن Pdf و Ebooks میباشد. همچنین شما می توانید از نرم افزار بسیار قدرتمند adobe reader و foxit  نیز استفاده کنید .

 

برنامه آکروبات ریدر

Teamviewer

 

Teamviewer

 

از نظر فنی TeamViewer برای همه کاربران ویندوز رایگان است. با استفاده از این ابزار ، می توانید رایانه های دیگر را برای کمک های فنی کنترل کنید. می توانید از دوست خود در این نرم افزار کمک بگیرید. Teamviewer همچنین گپ صوتی را ارائه می دهد ، بنابراین می توانید از طریق این نرم افزار با دوستان خود گپ بزنید.

 

 SHAREit

 

نرم افزار ضروری SHAREit رایانه

 

ShareIt یکی از بهترین برنامه های انتقال فایل وای فای برای رایانه و همچنین گوشی هوشمند اندرویدی شما و به دلیل استفاده ساده و آسان در این لیست قرار گرفته است ،  استفاده از ShareIt برای انتقال فایل از گوشی به رایانه از طریق WiFi بسیار ساده است. بنابراین اگر می خواهید فایل ها را بین رایانه و Android خود انتقال دهید ، این برنامه بسیار کاربردی و سریع خواهد بود.

 

Internet Download Manager

 

نرم افزار ضروری  Internet Download Manager برای رایانه

 

اگر می خواهید سرعت دانلود خود را بالا ببرید ، IDM بهترین مدیر دانلود در حال حاضر است که در دسترس می باشد. اگر اغلب فایلهای بزرگ را از اینترنت دانلود کنید ، این نرم افزار ضروری را بر روی ویندوز خود باید داشته باشید.

 

آنتی ویروس 

 

آنتی ویروس خوب

 

اینترنت به سادگی درها را برای ورود مجرمان روی رایانه شما باز می کند. بنابراین داشتن نرم افزار ضد ویروس برای امنیت اینترنتی ضروری است. آنتی ویروس های مختلف رایگان زیادی نیز در اینترنت وجود دارد مانند Avira ، Avast.  ولی برخی دیگر احتیاج به خرید لایسنس های ماهانه یا سالانه و بسته به تعداد کاربران دارند.

 

 

Nero

 

Nero

 

اگر می خواهید هر نوع CD یا DVD را رایت کنید ، Nero بهترین انتخاب خواهد بود. با این حال ، Nero رایگان نیست اما نسخه های کرک شده بسیاری در اینترنت موجود است. شما حتی می توانید از نرم افزار Img Burner استفاده کنید که رایگان است.

 

 

همچنین :

 

Advanced System Optimizer

جزو نرم افزارهای کاربردی ویندوز برای حذف فایل های ناخواسته و همچنین بهبود عملکرد کامپیوتر، ابزار قدرتمندی است. رابط کاربری این نرم افزار ساده است و استفاده از آن پیچیده نیست. از قابلیت های این نرم افزار می توان به بهبود عملکرد حافظه، پاکسازی سیستم و محافظت از فایل ها، اشاره کرد.

Cleaner

Cleaner یکی دیگر از نرم افزارهای کاربردی ویندوز محسوب می‌شود. این نرم افزار با داشتن قابلیت هایی همچون پاکسازی آسان تا سفارشی سازی ویژگی های پاکسازی، می تواند تمامی فایل های آزاردهنده رجیستری و کامپیوتر را حذف نماید. علاوه بر این ها، برای کارهای مهم تر، منابع و زمان سیستم را حفظ می کند. نسخه پولی این نرم افزار، CCleaner Professional نام دارد که دارای قابلیت حذف ردیاب های اینترنتی است.

Duplicate Cleaner

اگر به دنبال حذف فایل های تکراری هستید، این نرم افزارهای کاربردی ویندوز را نصب کنید. در بین نرم افزارهای کاربردی ویندوز این نرم افزار یکی از برنام های رایگان بوده و دارای رابط کاربری ساده است. Duplicate Cleaner به جستجو و حذف فایل های دوتایی و تکراری، کمک می کند.

 

pCloud

 

pCloud یک سرویس ذخیره‌سازی ابری و به اشتراک‌گذاری فایل است که طیف وسیعی از ویژگی‌ها را ارائه می‌دهد:

 

  • ذخیره‌سازی نامحدود: pCloud یکی از معدود ارائه‌دهندگان ذخیره‌سازی ابری است که ذخیره‌سازی نامحدود را ارائه می‌دهد. این بدان معناست که می‌توانید هر تعداد فایلی که می‌خواهید بدون نگرانی از تمام شدن فضای ذخیره‌سازی، ذخیره کنید.
  • امنیت: pCloud از طیف وسیعی از اقدامات امنیتی برای محافظت از فایل‌های شما استفاده می‌کند، از جمله رمزگذاری و کنترل دسترسی. فایل‌های شما هم در حال انتقال و هم در حالت ذخیره‌سازی رمزگذاری می‌شوند و می‌توانید کنترل کنید که چه کسی اجازه مشاهده، ویرایش یا بارگیری فایل‌های شما را دارد.
  • به اشتراک‌گذاری فایل: pCloud به شما امکان می‌دهد فایل‌ها را به راحتی با دیگران به اشتراک بگذارید. می‌توانید فایل‌ها را با افراد یا گروه‌ها به اشتراک بگذارید و می‌توانید تاریخ انقضا و رمزهای عبور را برای فایل‌های مشترک تنظیم کنید.
  • همگام‌سازی: pCloud می‌تواند به طور خودکار فایل‌های شما را در چندین دستگاه همگام‌سازی کند. این بدان معناست که می‌توانید از هر دستگاهی با اتصال اینترنت به فایل‌های خود دسترسی داشته باشید.
  • نسخه‌بندی: pCloud تمام تغییرات فایل‌های شما را پیگیری می‌کند، بنابراین همیشه می‌توانید به نسخه قبلی در صورت نیاز بازگردید.
  • برنامه‌های تلفن همراه: pCloud برنامه‌های تلفن همراه برای iOS و Android دارد، بنابراین می‌توانید از فایل‌های خود از گوشی هوشمند یا تبلت خود دسترسی داشته باشید.

 

ما در آکادمی آنلاین قاسمی این امکان را فراهم نموده ایم تا با سبکی کاملا متفاوت و اصولی شما را از آغاز تا پایان دوره آموزش نرم افزارهای کاربردی ویندوز همراهی کنیم و موفقیت شما را در این درس شاهد باشیم.
آموزش آنلاین ICDL, آموزش آنلاین آفیس, آموزش جامع نرم افزارهای اداری آفیس, آموزش حرفه ای نرم افزارهای آفیس, آموزش نرم افزارهای کاربردی ویندوز, آموزش ویندوز از پایه, آموزش ویندوز10, آموزش ویندوز11, آموزش ویندوز8, نرم افزارهای کاربردی ویندوز, نمونه سوالات فنی حرفه ای ویندوز وآفیس
نوشتهٔ پیشین
پیاده سازی سیستم های اطلاعاتی پایه یازدهم
نوشتهٔ بعدی
ایدیوس Edius از مقدماتی تا پیشرفته

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

You cannot copy content of this page

error: Content is protected !!