مهندسی اینترنت

 

 

 

مهندسی اینترنت

درس مهندسی اینترنت 

درس مهندسی اینترنت مخصوص دانشجویان رشته مهندسی کامپیوتر در مقطع لیسانس می باشد. با این تفاوت که برای گرایش سخت افزار این درس جنبه اختیاری داشته و می توانید آن را برای مطالعه انتخاب نکنید. اما درس مذکور برای دانشجویان گرایش های آی تی یا نرم افزار جزء دروس اصلی محسوب می شود. البته برای آشنایی با این درس حتما لازم نیست دانشجوی رشته کامپیوتر باشید و اگر قصد ورود به حوزه وب و زبان های برنامه نویسی را داشته باشید، به مفاهیم آن نیاز جدی پیدا خواهید کرد.

موضوعات درس مهندسی اینترنت چیست؟

درس مهندسی اینترنت یکی از اصلی ترین مباحث فناوری اطلاعات به حساب می آید. هدف از این درس آشنا کردن شما با مفاهیمی مثل طراحی سایت، برنامه نویسی، توسعه نرم افزار و اینترنت می باشد. بعلاوه شما با مطالعه درس با مفاهیم مهمی مثل معماری شبکه، توسعه و طراحی برنامه های تجاری مبتنی بر اینترنت، و مهارت های توسعه اینترنت که به آن (Web developing) نیز می گویند، سر و کار خواهید داشت. در آخر به این دلیل که فناوری اطلاعات مبحثی کاملا بروز می باشد، اساتید آن را مبتنی بر زبان های برنامه نویسی متفاوت ارائه می دهند. مثلا زبان های برنامه نویسی مثل، جاوا، جاوا اسکریپت یا PHP.

دلیل اهمیت درس مهندسی اینترنت

همانطور که می دانید دنیای امروز را دنیای ارتباطات و فناوری نام گذاری کرده اند. عصر حاضر نیز از سوی پیشگامان این حوزه عصر اینترنت می نامند. پس درس مهندسی اینترنت نیز برای دانشجویان مهندسی کامپیوتر بسیار مهم می باشد چرا که با فراگیری آن می توانند وارد بازار کار گسترده وب شوند. در واقع تنوع کارهای مرتبط با اینترنت، از طراحی سایت گرفته تا امنیت شبکه، باعث شده تا مبحثی مثل درس مهندسی اینترنت بشدت خواهان پیدا کند. البته جدا از سرفصل های مشترک که در تمام منابع مرتبط با این درس وجود دارند، بروز بودن روش های تدریس و بکار بردن ابزارهای مناسب در بالا رفتن کیفیت دانشجویان و کسانی که به دنبال ورود به حوزه اینترنت هستند، حیاتی است.

چه مباحثی در درس مهندسی اینترنت شرح داده می شوند؟

درس مهندسی اینترنت یک مبحث بسیار گسترده بوده که بام های مختلف هم در دانشگاه ها و آموزشگاه های مختلف تدریس و ارائه می شود. یکی از مهم ترین آن ها توسعه وب یا (web developing) می باشد. همچنین با وجود متفاوت بودن منابع و روش های تدریس اصولا یکسری سرفصل ها جزء اصول درس بوده و در همه جا یکسان می باشند.

مفاهیم اولیه

در چارت درس مهندسی کامپیوتر ابتدا دانشجویان را با مفاهیم ساده ای مثل شبکه های کامپیوتری، اینترنت، سرویس های ارائه دهنده خدمات وب، معنای اصطلاحاتی نظیر www ، HTTP، URL، سرور، سایت، مرورگر (WEB BROWSER)، HTML، ISP، هایپرلینک، DNS و مباحثی از این دست آشنا می کنند.

اصطلاحات پایه مهندسی اینترنت

روش های توسعه وب

عنوان های بعدی که در درس مهندسی اینترنت ارائه می شوند شامل الگوهای استفاده شده در معماری شبکه، تعریف لایه بندی و روش های آن، الگوها و پروتکل های امنیتی شبکه و غیره هستند.

زبان های برنامه نویسی

آخرین بخش درس مهندسی اینترنت که از اهمیت بالایی نیز برخوردار است، زبان های برنامه نویسی می باشند. همانطور که گفتیم، هر دانشگاه یا آموزشگاه می تواند یکی از زبان های برنامه نویسی رایج در توسعه وب مثل PHP، جاوا اسکریپت، پایتون، دات نت (ASP.NET) و زبان های مشابه را برای تدریس در نظر بگیرد.

پیش نیازهای درس مهندسی اینترنت 

  • شبکه های کامپیوتری
  • سیستم عامل (پیش نیاز درس شبکه های کامپیوتری)
  • ساختمان داده ها (پیش نیاز پایگاه داده و سیستم عامل)
  • ساختمان داده ها (پیش نیاز برنامه سازی پیشرفته و ریاضیات گسسته)
  • معماری کامپیوتر (پیش نیاز درس مدارهای منطقی).

هدف از یادگیری دوره مهندسی اینترنت

مسلماً هر فراگیری با انتخاب یک دوره یا درس، هدفی را دنبال می‌کند. اما می‌توان گفت که به طور کلی هدف از یادگیری دوره مهندسی اینترنت، ارائه دانش و مهارت‌های پایه برای کاربردهای حوزه وب، نظیر برنامه‌نویسی، شبکه، موبایل، طراحی وبسایت و هر موضوع مبتنی بر وب و اینترنت است. کابرانی که به دنبال پیشرفت کسب و کار خود هستند یا دانش آموزانی که می‌خواند در درس مهندسی اینترنت موفق باشند، مهندسان و برنامه نویسانی که طالب نکات آموزنده جدید، پیرامون اینترنت و فضای مجازی هستند، می‌توانند از این دوره استفاده کنند و همگام با تکنولوژی‌های روز دنیا، گام بردارند.

هر مهندس نت با مفاهیمی همچون معماری وب، کاربرد اینترنت، بخش back-end ‌ و front-end، داده‌های اینترنتی، هر چیزی در حوزه نت، میکرو فرانت‌اند، زبان‌های برنامه نویسی و … سر کار دارد. بنابراین با شرکت در این دوره ایده آل و مفید، می‌تواند به دانش و اطلاعات مورد نیازش دست پیدا کند و به درآمد عالی و موقعیت کاری و اجتماعی بسیار خوبی برسد.

بخش اول درس مهندسی اینترنت، اختصاص دارد به برنامه‌نویسی شبکه و وب در جاوا که بعد از مرور کوتاهی بر روی مفاهیم پایه وب به بیان روش تولید برنامه‌های مبتنی بر سرولت و جی‌اس‌پی می‌پردازد. همچنین در بخش دوم، تولید برنامه‌های غنی طرف کلاینت با جاواسکریپت مورد بررسی قرار می‌گیرد.‌ بخش سوم این درس نیز به بیان الگوهای معماری تولید نرم‌افزارهای سازمانی از قبیل نگارنده‌های اشیاء به روابط، مدیریت نشست‌ها، کنترل همروندی و توزیع‌شدگی می‌پردازد.

پس می‌بینید که یک دوره کامل در پیش رو دارید که با شرکت در آن و پیگیری مباحث ارائه شده در آن، موفقیت خوبی را برای حال و آینده کسب نموده و می‌توانید صفر تا صد این درس تخصصی را به خوبی یاد بگیرید و به کار ببرید. لازم به ذکر است که موسسه مکتب خونه همواره از برترین اساتید و جدیدترین متد آموزشی در برگزاری دوره‌های مختلف خود استفاده می‌کند و رضایت قطعی شرکت کنندگان را در رأس ارائه خدمات خود دارد.

 

ما در آکادمی آنلاین قاسمی این امکان را فراهم نموده ایم تا با سبکی کاملا متفاوت و اصولی شما را از آغاز تا پایان دوره مهندسی اینترنت همراهی کنیم و موفقیت شما را در این درس شاهد باشیم.
نوشتهٔ پیشین
پایگاه داده Database
نوشتهٔ بعدی
کامپایلرها

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

You cannot copy content of this page

error: Content is protected !!